AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
742

Vad ska jag begära för bilen?

er
256
eraabos
M3 E30-88
Hej på er!

Jag har nu tänkt sälja bilen väldigt länge utan att lyckats! Från början begärde jag rätt mycket för bilen, det har jag insett nu,
jag har sänkt priset på bilen i omgångar men det hjälper inte. Bilen är en 325 Cab från 87
(sv såld)som är i väldigt bra skick, den är timmad och för övrigt mycket på kostad.
Vad tycker ni att jag ska begära för den?
Enda anledningen att jag ska sälja den är att jag måste ha en M3 e30.

Seriösa svar uppskatas.
"John Drake"
Jag skulle själv aldrig köpa en bil som det står är
"Trimmad" Den första tanken man får är...den motorn är
nog helt slut....Om det ej nämnts i annonsen att den är
trimmad så hade du förmodligen sålt den...under förutsättning att du begär ett skäligt pris...tror att
rätt pris på din pärla torde vara OBS! Ca: 40-45,000:-
om den gått ca 15000mil(synd att det inte var en -88:a)
-87:an är lite svårsåld. Ett bra tips annonsera ut den
i GulaTidningen...Lycka till

John Drake....
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
40-45 låter i underkant. Har sett de priserna i annonser men inte sett hur skicket VERKLIGEN är. Har för mig att din cab har sportchassi, 17 tums hjul samt verkar allmänt påkostad. Svensk såld också. Sen är det väl så att alla cabbar, åtminstone 87-90 har samma utseende, dvs de gamla kofångarna.

Tror att jag har sett din bil på börsen för 73.000.-
Kör en annons med 69.000.-

Jag vill också ha en M3'a...

Mr C
"John Drake"
En prissänkning med ynka 4000:- gör varken till eller från.... har han ett utgångsbud på 73000:- Så lär han väl få någon intresserad på 63000:- tycker fortfarande att det är i överkant för en-87:a. Om han vill ha den såld snabbt så bör han hamna på ca: 45000:- samma bil modell fast utan cab-87:a får man runt 17-20,000:-
I bra skick,även med 17" hjul..Det är tyvärr den bistra
verkligheten...M3 E-30, -90:a 10,000 mil all utr toppskick aldrig v-körd pris 69,000:- kolla på blocket

John Drake....
er
256
eraabos
M3 E30-88
Jodå, det är min bil som står till salu just nu för 73000, jag har väl tänkt att gå ner i pris om någon är
seriös intresserad. Lite mer info om den, motorn (toppen) är total genomgången vid 11100 mil, det har jag kvitto på, nu har han gått 13600, så motorn är inte slut.Klart, det har slagit mig också om man skulle strunta och skriva att den är trimmad, men den som är intresserad skulle ändå märka är trimmad.
Sen är det Bilstin dämpare, stora M-pakets front och
baksoiler, skin och etc.

40-45000 är absolut i underkant, visst det finns oreggade importerade bilar till det priset.
"John Drake"
erabos: Vad består trimmningen utav går det ej att återställa den o originalskick...ett annat minus vid annonsering är att du nämner att toppen är renoverad
det är tyvärr sådana åtgärder som får ev,intresserade att backa..en motor som bara gått 13,600 mil vill man ha orörd.. jag lovar dig att jag har rätt... har sålt bilar sen 16 års åldern....det har blivit några stycken

John Drake....
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det är bara annan kamaxel och trimchip, så det är inga våldsamma ingrep, det är bara och byta kamaxel och stoppa i orginal chippet så är den orginal, glömde orginal luft filter också.

Ja, folk kanske blir skrämmda när de ser att toppen är
renoverad, men grejen var att det behövdes inte att göra något åt toppen när jag skulle byta kam, men jag tyckte att eftersom toppen är av så är det lika bra att byta ventiltätningar, ventill styrningar, vipparmar och etc.
"John Drake"
eraabos: Kollade på Bmw börsen på din röda pärla
Den ser extremt välskött ut.....det var bara en grej
jag reagerade på främre undre M-spoilern Är den lackad
Med sprayflaska,eller ser det bara ut så på bilden...?
Såg att det fanns en till cab-87:a, 12000 mil även den sv-såld...kostade bara 55,000:-Men det fanns inget foto
På den så man ser ej om skicket var bra...

John Drake....
er
256
eraabos
M3 E30-88
He..he.., spoilern är inte spry butk lakerad! Det är bilden. undrar vad du skulle tycka om du såg bilen live?

Det finns alltid bilar som är biligare, men jag har satt en undre gräns för bilen just nu, annars åker jag med den ett år till. Föresten skulle jag få 55000 för den för ett par veckor sen när jag funderade på att byta in den(BMW firma) mot en annan BMW.
"John Drake"
Om det är en M3 E-30, Du bestämt dig för...varför inte då sätta ut en "BYTES" annons.
Samt ett rimligt mellanpris.

John Drake....
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det har jag provat, tycker inte att jag har fått vettiga förslag, antagligen har de gått längre än jag tänkt mig eller så blir det för mycket pengar i mellan.

Sen känner jag till några fräsha M3:or till salu, så jag vill helst få min bil såld så jag kan ev köpa någon
av de bilarna.
Men jag behöver ju en vardags bil också, 325 Touring skulle inte vara helt fel, lagom motor och lite extra
utrymme, last utrymme är något som jag saknar just nu, det går inte att lasta så mycket i en cab om man säger så.
"John Drake"
eraabos: Hoppas att det löser sig....lycka till.

John Drake....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.