AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
726

fråga om kelleners

pravda1
K.sport Stabilisatoren
für Vorder- und Hinterachse, einstellbar?

Ställbara Krämmninghämmare eller stabilisator stag?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Ställbara krängningshämmare.
Fö så har jag såna på min.
pravda1
Hur många lägen har dom? Och hur ställer du in dom?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tre (tror jag), Man vrider på en ratt, typ.
pravda1
typ tre!?! wow oki :-)
pravda1
elektronisk styr eller manuellt styrd? RATT :-O
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
pravda1, det är alltså ingen ratt inne i bilen utan man vrider på en "ratt" på själva krängningshämmaren, svårt att förklara.

330xia,
Jag vet inte om de brukar vara flera hål på fästena och på mina är de iaf inte det,
Har du en lyft skall jag visa! ;)

Kellener, har dom någon återförsäljare i Sverige ?
M3-Micke: Nä, det har dom inte... jag har kollat runt och det finns ingen. Man får prata med dem direkt... eller åka ner ;)
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Tycker att Johann ska starta en Kelleners-agentur i Sverige. :D

De verkar fö göra riktigt bra grejer. Men jag begriper inte riktigt varför man envisas med att sälja den där "k-design" fälgen.
Länk

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
BDrei: Kan heller inte förstå vitsen med den groteska fälgen! Säkert poppis i Deutschland dock, de brukar gilla att vara lite vulgära. Se även dessa fruktansvärda BRABUS-fälgar: Länk

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
nofx16: Enda gången jag har sett dessa fälgar på en BMW var en svenskreggad M3:a. :) I Tyskland har jag öht inte sett den fälgen. Har fö några småroliga bilder med k-designen på. Ska se om jag inte kan lägga upp de nånstans...
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
K-fälgen är inte snygg, snarare asful. Tror det var Ralf Kelleners själv som designade den. Tur han insåg sin egen begräsning och numera håller sig till tuning och att köra racebilar. :)

BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Asful är en ganska träffande beskrivning...
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Bilen på de här bilderna råkade rulla förbi min videokamera för några år sedan. Egentligen stod jag mest och slötittade i sökaren när jag studsade till vid åsynen av k-fälgen. "Coolt" tänkte jag, "en stylad BMW på Bali!".

Länk

Men när jag sedan lyfte blicken lite så insåg jag ganska snabbt att det inte var frågan om någon BMW. Och antagligen inte heller Kelleners-fälgar. Säkerligen kopior som allt annat i den världsdelen. :P

Bilen var egentligen en: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.