AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
633

Bekräfta mätarställning? (Tacksam för snabbt svar!)

Hejsan

Jag fick idag höra att det inte går att kolla mätarställningen med hjälp av dator på 93:or, utan enda sättet är att jämföra serviceboken med de tyska registerna för att se ifall miltalen överensstämmer..
Är det någon som vet ifall detta är sant? Jag har alltid hört att man kan koppla till dator och kolla ifall det "riktiga" miltalet stämmer med det man ser i instrumentbrädan..

Ska ev köpa en bil där ägaren säger att han idag kollade mätarställningen med hjälp av dator.. Så jag vill gärna ha ett snabbt svar, ifall det inte går så har han ju ljugit mig rakt upp i ansiktet.

Tacksam för svar!
Om det går på den bilen den årsmodellen vet jag ej men tveksamt!
Däremot skall du ringa förra ägaren o kolla vad det var för miltal när han sålde.
Ring även de verkstäder som stämplat i boken, det förekommer förfalskningar.
Kontrollera allt två gånger...

välstämd tretummare med F1 ambitioner
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

kolla Länk
senaste kapitlet i importguiden. det går itne att kolla en 93:a med datorn, så det stämmer inte. enda sättet är att ringa tidigare ägare, beställa utdrag om garantireparationer samt kolla serviceboken.

Mvh Johan
Tack!

Men det fixxar sig, har fixxat så en bekand på förnedrade bil kollar till mig idag med garantireperationer etc i tyskland, så nu är det bara att hoppas på det bästa ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.