AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
780

Krånglande klimatanläggning 328ia cab -98

roadster
Klimaten har börjat att krångla, stänger av sig. Ibland helt ibland slocknar bara displayen. Detta skulle kosta 2800:- enl BMW Gbg för en utbytesenhet.
Ngn som har gjort detta? Ngn som har ordnat detta på ngt annat vis? Borde väl inte vara så svårt o ta ur den o sen montera den efter att en tekniker har kollat styrenheten. Tacksam för svar.

Mvh Daniel
Anton
Prova i sök inlägg,det finns en hel roman skrivet om detta ämne.
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Har samma problem. Jätte jobbigt nu när det börjar bli kallt åp morgonen. Tog ur panelen och kolla om jag kunde se några glapp i elektroniken men det såg ut ok ut.

Tänkte jag skulle börja mäta lite smått nån dag. Eller så kanske man bara köper en ny.

Verkar vara ett rätt så vanligt problem. Skulle gärna vilja få reda på vad det är som e trasigt.

//Urre
Hade samma problem med min. Dock slocknade displayen (och alla funktioner också för den delen) endast när det var fuktigt ute. 2500 kr kostade det att byta den på BMW i Skövde.

/Erik
Kan ju tillägga att jag försökte pilla med den själv men det blev inte mycket bättre för det ;-)

/Erik
roadster
Anton, kan du ge mig ngt tips på att hitta det inlägget du menar. Har sökt men hittar inget som hjälper mig.

Daniel
Länk
Länk
Länk

/Erik
roadster
Har läst dom andra inläggen, skall nog allt ta mig en titt på det innan jag ger up.

Daniel
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Är det ingen som har lagat panelen själv och vet vilken komponent som glappar eller som har gett upp.

/Oskar
to
17
tomakarl
Lotus Elise Type 25
Jag har haft det problemet med min ACC, men det är ett relativt lätt problem att fixa. Det är lödningarna på den stora kondningen närmast den stora kontaken på kortet. Viktigt är dock att skrapa bort all lack över lödningen försiktigt innan man löder om den.

Anton
Tjänare Roadster, Jag provade att löda min acc också men det hela slutade ändå med att jag köpte en ny.
Länk
Har haft samma fel på både 328:an och M3:an. Styrenhet, 2040kr plus 30 minuter debiterad arbetskostnad.
Tjenare!! pratat ni om den digitala kliman??? så har jag en fräsch sådanna likande hemma!! skaffade denna till min bil! men jag har den gammla med varibla knappar!! så de skulle bli för mycket jobb att byta ut denna lilla sak!! så om någon är intresserad av att käpa denna så här av er!!! den ser ut som ny!!! alex_amigo@hotmail.com
någon som e inresserad??
roadster
Har testat o löda om kondingen, hjälpte föga.
Finns det ngt annat tips?
Är det bara att sätta tillbaka styrboxen när man har lött den förresten eller måste man programera den eller ngt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.