|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Generator remmen gick av på motorvägen och vi boxerade bort bilen 1,5km i ca 20-30khm och hade neutralen i. Nu när allt är bytt och allt funkar så tycker jag att den inte växlar lika mjukt längre.. Är det något som jag ska kolla?? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bör inte vara nån fara att bara bogsera 1,5 kmh i 20/30kmh.Det är en kort sträcka som inte ska påverka lådan.Det ska de flesta lådor fixa utan problem. Om det nu inte står nått helt annat i instruktionsboken just specifikt för din låda. Det är inte så att du tänker mera på hur lådan växlar bara för att du är lite orolig efter bogseringen.? MVH Hasso Länk |
|
Hur ska man bogsera en automat? Det måste ju vara i läget N antar jag. Mvh /NP |
|
|
Man skall inte bogsera med automat utan bärga stod det i min gamla instruktionsbok. Prova och låt en bmwverkstad byta oljan och filtret i lådan det kanske hjälper. Asken |
|
|
Jag har ställt samma fråga tidigare och fick dessa svaren. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
japp det stämmer micke o. Själv så fick vi bogsera min fd 525ia som min mor har och det var inga prblem med det...bästa sättet att köra sakta då går det bra... MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.