|
|
|
|---|---|
|
Tjena, börjar tröttna på min standardratt (multifunktioner) och vill ha en M-ratt. Nån som har en aning om det funkar och vad det kostar? | |
| En M-ratt med multifunktionsknappar kostar 4075 kr enligt BMW:s prislista. Den ska fungera till alla bilar som är tillverkade efter 06/2000. | |
| En M-ratt med multifunktionsknappar kostar 4075 kr enligt BMW:s prislista. Den ska fungera till alla bilar som är tillverkade efter 06/2000. | |
| Tack för det! | |
|
Tyvärr måste du köpa till Airbagen också då du byter till sportratt....ytterligare ett par tusen. Jag skulle byta på min 523:a när jag hade den och det skulle hamna på 8980:-+moms ink airbag. Så det är inte riktigt värt det. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
| Men om man har sportratt och vill byta till M-ratten så behöver man väl inte köpa till airbagen utan man kan väl ha samma airbag som innan? | |
|
Eller hur, det "måste" väl vara samma airbag? |
|
|
Men är det en standard ratt idag så måste du byta airbagen då "den" sitter inbyggd i själva den delen som emblemet sitter i alltså rattnavet eller vad det kallas. Så inte det samma så blir det ny airbag......enligt dom på BMW iallafall. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Dane523: Det du pratar om är väl den 4-ekrade ratten? Coupé modellerna har ju sportratten som "standard". CFH: Enligt den här sidan kan man använda samma airbag: Länk |
|
|
MS: det stämmer nog det du säger....jag är helt med på ditt spår jag hade helt klart funderingarna kring den 4ekrade. Men som du säger så är det ju standard i coupéerna med sportratt. Sorry om du blev kallsvettig CFH! :=) OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
MS jag har exakt en sån ratt som bilden "before" visar och jag vill ha exakt en sån som bilden "after" visar så det verkar ju lugnt med airbagen. Tror dock inte att jag ger mig på att skruva själv......ser rubrikerna i Aftonbladet framför mig......"EXTRA NYA TERRORDÅD - ung man exploderade i sin Bmw" ;) /CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.