|
|
|
|---|---|
Emlij |
Undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på om jag betalar ett "överpris" för en 325 Coupé -94, grönmetallic 12000mil med Saffranskinn i toppskick med full M-optik.. Dock ej med klima AC/ECC eller tacklucka,, Vilket är minus.. för ett pris av 85000:- klappad å klar i Trelleborg,, Alltså import..<! Jätte Tacksam om det fanns någon som visste.. Har panik då det handlar om tid..!! Tack på förhand! // Emmelie |
|
Ha inte panik när du handlar bil!! Det är vid såna tillfällen det blir fel :( Då den saknar AC tycker jag 85' är ett högt pris. Att den är importerad och "bara" har gått 12' mil säger mig att man ska kolla dess historik mycket noga. ca 75' om bilen är schysst och ärlig kan jag tycka är ett ok pris. Mvh Anders S. |
|
Emlij |
Anders> Tack för svaret! Tycker jag har letat och väntat på rätt bil nu i 2 1/2 månad.. Har kollat upp både bilens skick och bakgrund = felfri.. Bilen kostar alltså 76 000:- utan alla avgifter innnan den är i hamn från Tyskland! Fortfarande högt pris? Bilen har verkligen satt sig fast.. Är kanon i både chassi och invändigt... MVH Emmelie |
|
Ja, jag tycker nog att slutsumman 85' är ett högt pris ändå. Framförallt för avsaknaden av AC. Tänk på att du (kanske) vill sälja bilen nån gång. Men visst, är den i så fint skick att du omöjligt kan hitta någon lika fin så är det ju andra värderingar man lägger till grund för köpet (ensam ägare till en sällsynt fin E36:a). Har du tänkt på att det kan bli en lika varm sommar nästa år? Utan varken AC och lucka kan det bli riktigt halt på schinnet! Lycka till iaf! Mvh Anders S. |
|
|
85000:- för en nyimport e dyrt. Du får en fin 325a för dom pengarna som varit här i flera år. ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
Emlij |
<< TACK KILLAR >> Jo alla säger ju till mig att utan AC/klima blir det varken lätt en sommardag eller när den ska säljas! Bilen är verkligen, verkligen något ovanligt!! Full m-optik, mörkgrön (OBS!! Orginallack!)) med saffransskinn!!! med M3 17"!! Tack för hjälpen! Blir väl bara att leta vidare då .. MVH Emmelie |
| Köp inte bill utan AC. Tillslut kommer det då inte finnas några bilar utan AC och alla blir lyckliga och nöjda :) | |
|
Varför är alla så kåta i AC i ett land där årsmedeltemperaturen är 2gr.C ? Tycker du att bilen är fin så tycker inte jag att du skall hänga upp dig på at AC saknas. I värsta fall så kan man alltid bygga in kyla för ca 10' SEK. Är priset rätt=köp!! Mvh Marin |
|
|
Jag vet en som inte åkte så mycket bil i somras... ;) P.s Rätt eller fel pris? AC eller ej måste iaf tas med i beräkningen. Mvh Anders S. |
|
Emlij |
> Så vad är rätt Pris ???? MVH Emmelie |
|
Rätt pris. (vad är det egentligen?) Det är väl vad folk egentligen vill betala, tror jag. Kolla många objekt, se vad du kan få för samma pengar samt kanske lite mer och lite mindre. Vad prioriterar just du, låga mil och fint skick eller hög utrustning etc. etc. Vill du ge 85' för denna, istället för låt säga en liknande med flera mil och kanske inte riktigt i lika fint skick (och du inte kan hitta någon annan!). Då tycker jag att den är värd det, punkt. Jag personligen tror dock att du kan hitta en riktigt fin för samma pengar men utrustad med bl.a AC. Mvh Anders S. |
|
Emlij |
> Tack Anders! Låter vettigt!!! Har nog hängt upp mig på att det är kallt nu.. men som du säger, jag ska sälja bilen också! Antagligen INGEN som vill köpa den en varm sommardag.. MVH Emmelie |
|
Just det AC vad är det? kanske bra om man jobbar som säljare eller pendlar dagligen, men hallå vi bor i Sverige och här finns det ju knappast någon sol att tala om. Men om vi satsar på att förstöra ozonlagret lite snabbare så kanske vi får fler varma sommrar framöver. Det är perfekt att köpa en bil utan ac och en god anledning till att pruta så man får mer bil för pengarna. Det är ju nästan standard att ac:n sällan fungerar, iallafall på den äldre från 80talet och framåt början av 90talet. Det är kul när de flesta säger att man aldrig kan sälja en bil utan ac, vad är det för snack??? de flesta i min omgivning skiter fullständigt i ac...och en bil som har runt 10år på nacken köper man sällan för den stora rikedomen av utrustning. Skall man köpa en ny bil då är det en annan femma, men börja gnälla om att ac saknas eller inte finns på 10år gamla bilar och äldre är ju löjligt, speciellt i detta land. Förresten så finns det något som heter taklucka och nervevad framruta och som sann BMW entusiast så är det ju bara att njuta av det vackra motorljudet samtidgt som man får sig en nypa luft :-) Motor före före lull lull |
|
| Frifart: Vad hade ni för väder i västerås denna sommar egentligen? Jag är nog beredd på att säga att ACn var på 80% av gångerna mellan maj och 1 sep. Jag skulle aldrig köpa en bil utan ac men visst vill man ha det varmt och mysigt så kan det vara ett alternativ att köpa utan. ;) | |
|
En Golf -92 utan AC är helt OK, men en 740iA e38 utan kyla, det går bort. Vad gäller en 325i -94, så skulle ja klassa den nånstans mellan Golfen och 740n. Finns inte AC, OK då, dra av 7-10' på priset, jmf. med en 325 med AC. Jag har kliman igång 100% av tiden jag kör....sommar som vinter. //Marin |
|
|
Det brukar bara vara någon som inte haft bil med AC som säger att det inte spelar någon roll om den finns eller inte. Skulle inte köpa en utan om det inte är en slängbil(rostigvadsomhelstför10000:-) Ska man till kontinenten på bilsemester på sommaren så är det nästan ett måste(stått i kö i +30 i 2tim i svart bil utan),men det räcker att köra mer än 10mil i sv på sommaren för att man skall älska(och för evigt ställa kravet)att det finns AC Henrik |
|
-RW- |
Håller med samtliga angående tjatet om AC. överdift.... Varför är det så extremt viktigt med AC, när man använder det bara under en kort period. Det är väl, mest till o skryta med. titta jag har inte ens rutan nere trots att det är plus 35, JAG HAR AC den ni. Jag har AC på 535;an men hade nog klarat mig utan den också. |
|
Marins resonemang angående ac köper jag. Jag skulle aldrig köpa en lite dyrare bil som saknade ac/acc. Min bil skulle vara som en bastu under sommaren om den saknade ac (svart skinninredning). Blir nästan lite för varmt inne i bilen trots ac:n eftersom samtliga ytor inne i bilen är svarta och således absorberar mkt värme. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.