|
|
|
|---|---|
Andywarden |
Hej! Har märkt av att min 320i -93 går ryckigt dom senaste dagarna. Den bludrar och låter som om den inte går på alla cylindrar. Imorse så gick den ryckigt på 1 och 2 men sen så varvade den ut. Är precis som om soppan tar slut. Känns trött också även om den varvar ut. Avgasvärderan är bra! Kan det vara en tänspole som spökar? |
| har samma problem på min. jag har bytt, stiften, då blev det lite bättre men inte helt, bytte bränslefiltret inte bättre, så nu undrar jag om det är generatorn eller batterin. Jag har bokat tid hos BMW på början av nästa vecka för en felsökning. Du kan få höra sen vad som var felet. | |
| Kolla era tändspolar. Hade en 320 91a med samma problem o efter jag hade bytt tändbryggan funkade det perfekt. | |
|
Var nere i cheva-träsket förut och hade liknande problem, den gick inte rent på låga varv, Bytte tändkablarna. Sen gick bilen klockrent, tändkablar har ju en begränsad livslängd så även på BMW. Numer Lycklig e30 ägare |
|
|
men hur ser man vilken tändspolare som är dålig eller vilka tändkablar som är trasiga? jonas: ska jag ersätta tändbryggan med en helt ny brygga? |
|
Andywarden |
JAg provade för några månader sedan att mäta varje spole. Finns tre stift på varje spole. Det enda värde ja fick fram var att mäta mellan dom yttre. Mäte motstånd. Då fick jag ett värde som låg på samma på alla tänspolar. Nu vet inte jag om denna mätning var trovärdig. Har inte fått något svar på hur man mäter en tändpsole. Tydligen så kan dom inte se någonting på en felmätning hos bmw heller, finns enga felkoder på tänspolar. Märkligt?! Är det någon som vet mer om detta? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.