|
|
|
|---|---|
|
jag har fortfarande lite problem kvar med min 525 92:a . nu är det såhär : om bilen är kall till halvvarm jag åker iväg på ettan varvräknaren står på 1500varv när jag trycker ner kopplingen för att växla ...då stiger tomgången till 2000 varv i ca 1 sekund och faller sen ner till ca 1100 varv (jävligt irriterande) skulle jag vänta med att växla t.ex stanna för rött ljus faller tomgången ytterligare ner till 5-700 varv vilket borde vara en normal tomgång..(den blir något snällare när den är helt varm ) om jag gasar till och släpper gasen borde den falla direkt men den här är som seg (ungefär som en förgasarbil med vacumläckage) det är som gasen skulle kärva eller något sånt.. har någon ett litet tips ??? ringde bmw men dom kände inte till syntomen och visste inte vad man skulle göra utan tyckte jag skulle lämna in den men om dom inte vet vad dom skall göra känns det ju inte aktuellt...eller hur | |
|
Har själv nyligen haft problem med min tomgång som har vandrat upp och ned mellan 1200 och 500 rpm. Hittade en beg. tomgångsmotor på skroten för 50:- som jag monterade på prov. Då gick bilen perfekt igen. Kanske kan funka för dig också men det kanske skiljer mellan M20 och M50? Stefan |
|
|
StefanP: 50:- för en tomgångsmotor det var riktigt billigt..ringde runt till flertalet skrotar när jag var på jakt efter en billigaste jag hittade var för 500+frakt..så du gjorde nog en bra affär =) //Roger |
|
|
StefanP: 50:- för en tomgångsmotor det var riktigt billigt..ringde runt till flertalet skrotar när jag var på jakt efter en billigaste jag hittade var för 500+frakt..så du gjorde nog en bra affär =) //Roger |
|
|
ok kan det vara tomgångsmotorn? är det burken som sitter mellan insugsslangen och luftrenaren? |
|
| Oj! Det var som sagt VÄLDIGT billigt för en tomgångsmotor! Jag behöver också en ny till min 525i -90 (M20.) Jag var på BMW i Solna och hörde vad dem skulle ha: 1975:- Hutlöst!! | |
|
Puh, fy f-n vilket flyt jag har... Nästan 2 kkr för en ny? Jag hade ingen aning om att de var så dyra, 500:- för en begagnad är ju i svettigaste laget det också. Skrotkillen kanske inte visste vad andra tar... Stefan |
|
|
Har ni inte försökt rengöra tomgångmotorn då?? lätt somm plätt...det finns en liten spjäll som ni säkert vet om det som ska reglera luften om ni vickar på den och spjället inte rör sig så har den gått i lås med hjälp av all smuts...ta och rengör den med 5-56 inutti vicka på den tills ni hör hur spjället rör sig... Lycka till...! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Bilskrotarna på tex bildelsbasen eller de med stora annonser i gulasidorna är mycket dyrare än de andra!! När jag ringde runt till ett par skrotar skulle de ta ca 1000-lappen för en luftmassamätare men när jag åkte till de små skrotarna tog de 300:-! Man kan tjäna massor med att åka till rätt skrot! |
|
|
bra tips killar men nu är det väl såhär 88-90 har en typ 91-92 en annan och 93-95 ytterligare en.så vad som är intressant för mig är problem med 91-92. jag har kollat vidare och det är inte tjuvluft jag sprajade startgas på hela motorn så jag blev onykter men inte en enda reaktion. varför är den då så seg att gå ner i tomgång?? om jag tvärgasar till och släpper så går den upp till ca 2000 varv och sen sakta sakta ner igen till ca 8-900 varv kall och ner till 600 varm. hur pinsamt tror ni det känns när man växlar i stan folk tror ju jag håller ner gasen när jag växlar ...det vore jättetrevligt med ett tips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.