AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
979

Kügelfisher renovering?

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag har en 2002tii motor liggandes i en källare och tänkte höra om någon vet om det är möjligt att renovera / gå igenom sprutet själv.
Finns det någon firma som tar på sig sånt?
Tänkte renovera motorn i övrigt och det vore ju skönt att få en koll på sprutet samtidigt. Och kanske rent av få det injusterat efter montage. Men det kanske inte finns så mycket att justera då...

//Erik//
jannebmw
plocka inte isär det!!!!
byt remmen och slangarna bara
dom kan stå hur länge som helst och funkar direkt
jag fick det injusterat bilen gick som en klocka efter det

in
138
inka
Tii-75
325i-89
323i-82
323i-79
318i-83-E21
Håller helt med jannebmw, PLOCKA INTE ISÄR DET! Med lite tur så funkar det bra efter lite justering som inte är allt för svår att göra själv med rätt bruksanvisning och en co-mätare.
Vad jag vet finns det inte någon firma i sverige längre som reder ut att renovera pumparna om du nu skulle ha otur. Plocka isär den och byta ventilerna och det andra i den klarar nog någon men sen måste pumpen justeras in igen och till det behöver man en "bänk" att montera den i som visar trycket för resp cylinder. Insprutningspumpen har inte funnits att köpa ny på ett antal år men vissa rykten säger att den kanske finns i tyskland för drygt 20 000 och om spridarna behöver bytas kostar dom ca 3000 styck har jag för mig. Så....var glad om grejerna funkar för det gör dom ofta, men gör dom inte det så kan det bli dyrt...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Samma pump satt på nå´n peugeotmodell (504?). Så de borde inte vara helt omöjliga att få tag på..

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.