|
|
|
|---|---|
|
Haft en Audi med Bang Olufsen system några år men tillbaka till en G21 med Harman Kardon, står inte ut snart...det är hopplöst att få något som ens är i närheten av BO systemet. Känslan är att det är någon högtalare som har väldigt skrälligt ljud. Är det lönt att byta ut nån högtalare nånstans eller är det hela skiten som är skräp? Hade en F32 för ett tag sedan och det var lika illa där.. | |
| Jag har uppgraderat mitt hifi system i min BMW f30 med Match upp 7 slutsteg och DLS basar under säten springer 8 med Harman kardan systemet men då måste man vara duktig på att ställa in ljudet i Match upp programvara. | |
|
Om någon av högtalarna är skrällig kanske den inte är frisk? Jag upplever HK i min G22 (2021) som likvärdig med den Audi A4 sedan (2014) med Bang & Olufsen jag hade. Dvs rätt bra! Jag tar det lite försiktigt med Logic 7. Nu har väl G22 och G21 olika förutsättningar men jag grundar med Diskant=0 Bas=+3, Fade +4. I Equaliser ökar jag 100Hz ytterligare +3, medan resten är finlir (+/- 1). |
|
|
Kan man inte editera sitt inlägg? Uppdatering: Mina nuvarande ljudinställningar i HK (G22) bara som referens: Logic 7: +1 Disk 0, Bas +3 Fade +4 Eq 100Hz +7 200Hz +1 500Hz -1 1kHz -1 2KHz -1 5kHz -1 10kHz -3 |
|
|
Det börjar likna något, som du säger så får man vara väldigt försiktig med surround effekten Men saknar ändå BO ljudet som var mycket varmare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.