|
|
|
|---|---|
|
Hallå eliten. Jag letar efter en M40i men det är minsann inte lätt. Vad har ni för erfarenheter? Vad ska man titta efter? Var är fallgroparna? Är under litern i förbrukning en möjlighet? Har kollat massor, även i Tyskland och har upptäckt att emblemen sitter olika. Någon som vet varför? Länk ///Micke | |
![]() 13.512 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Angående emblemen - menar du att M40i oftast sitter under baklysena men på vissa ovanför baklysena? Har ett vagt minne om att jag läste om detta för några år sedan och blev nyfiken igen. Det var tydligen bara det första året av X3 som fick det ovanför baklysena, från och med byggdatum april 2018 och framåt så är det under baklysena (vilket verkar stämma på de, dock få, jag tittat på). Anledningen spekuleras till att man ville aligna med "syskonen" (X4 och X5) som fick en ny generation där under 2019. Gissningvis var det lite problematiskt att med vissa designval kunna behålla emblemet ovanför baklysena, så jag gissar man valde att flytta det ned på bakluckan för att få lite mer designfrihet. Men X7 (den kom där runt 2019) verkade inte ha fått detta memo, då de bilar (och annonser) jag sett så har väl alla emblemet ovanför baklysena (även LCI). |
|
Ja, exakt så.. Intressant, då finns det ju ändå en anledning, även om den är lite luddig. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.