AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
174

"fusklaga" rostangrepp överkant framskärm - limpistol eller något bättre?

Ni
975
Nip
320i-04
Kollat lite på forumen men rätt gamla trådar och mer seriös lagning, blästra, lacka osv.
Det gäller min 2004 320i
- börjar bilda lite "fransar" på ett ställe i överkant

Kan man köra limpistol i flera lager kanske?
- finns stavar i ung som lacken osv
- aldrig använt om det blir supertunnt eller kan täcka

Sinnebilden har varit någon plast som man kan smälta dit med värmepistol eller liknande också?
- tänker krympslangliknande som fås täcka så inget vasst

Hittat något J-B Weld Steelstik, som är som modellera och det kan man ju trycka till på insidan också så det sitter. Det härdar och blir hårt.

Vanlig epoxi padding kanske likvärdigt?

Hört att besiktning godtar silvertejp över, så man inte river sig, men tycker det ser tråkigt ut.

Bilen skall vara kanske 10 år till eller hur länge man nu får hänga med. Så störs inte annars av angreppet för min del.

Tackar för förslag eller synpunkter...
2.436
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Försök att hitta en fin skärm i samma färg på skroten. Titta ex på bildelsbasen.
Ni
975
Nip
320i-04
Tack, det kanske kommer till det stadiet med tiden.

Smällde en bil för länge sedan och fick skärm bytt och riktigt dåligt jobb med lacken, med klart annan nyans.
- minns jag led stort över det och tyckte bilen såg vedervärdig ut
- så även med lackverkstad riskerar man att sabba mer än nödvändigt

Blå lack som på min, är väl inte värsta blekningen med ålder kanske. Skall ta en titt på ditt förslag i alla fall.

Det är väl 20cm totalt som är lite bubblor under lack, och genomrostat drygt 5cm yttersta kant över hjulhuset bara.
- så 5cm-biten är det jag ev tänkte göra något med, innan besiktningen börjar säga något

Har någon annan gegga Kemisk Metall jag kanske skall prova lite på något testobjekt först.

Eller så dundrar jag dit lite silvertejp när de ger anmärkning. Kan ha en rulle med mig i bilen och dra dit kanske vid protest.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.