|
|
|
|---|---|
|
Jag bad om lösenoffert i början på juli och betalade den. Tanken var att jag skulle köpa ut den privat från mitt företag men det kom aldrig något registreringsbevis. Så idag kollade jag på car.info om ägarbytet verkligen gjorts. Ja, det hade det. Men de har skrivit över den på Hedin Bavaria!!! Det gjordes den 8 juli så nu har vi kört runt hela semestern med en bil som ägs av Hedin. Vet de ens om att de äger den? Har den varit försäkrad? Nu ringde jag och de skulle fixa det så snart som möjligt men jag tycker det är under all kritik. Att få nån slags kompensation kan man väl bara drömma om... | |
|
Jag har löst ganska många bilar genom åren från BMW. Normalt brukar du få en lösenoffert som är utställd på den nya ägaren och ägarbytet sker först när pengarna kommer in till BMW. Men då ska ju rätt uppgifter stå på lösenofferten |
|
| Ja alltså, han bad om ursäkt och skulle ordna det så de har gjort fel. Är inte första bilen jag löser heller. Men mitt utköp till mig privat blir ju försenat. | |
| Ska tilläggas att jag även löst en operationellt leasad bil och då var processen helt annorlunda. Då gick den först över till ÅF (Bilia) och sedan till mig | |
| Ja, enligt AI så har de tryckt på den knappen istället. Den för operationell leasing alltså. Jag hade finansiell. :) | |
| Vad ska du ha "kompensation" för? Har du blivit ekonomiskt drabbad av felet? | |
| Jag måste skjuta upp försäljningen till mig privat och behöver då betala förmånsbeskattning en månad till. T ex. Dessutom vet jag inte hur det ser ut med försäkringen. Kan åka på en smäll där. Plus det allmänna obehaget. | |
| Har någon av sakerna faktiskt hänt? Du kommer behöva påvisa en faktisk ekonomisk skada för att det ska kunna bli tal om några skadestånd. Så det blir i så fall en fråga om att kräva det i efterhand. | |
|
Äh, jag är inte så seriös med det. Skrev det här mest för att jag blev så förvånad att det kan gå till så här. Men ja, utköpet privat blir nog en månad försenat. |
|
| Klart du har rätt att bli lite upprörd. I princip stal de ju bilen från dig genom att skriva den på en annan part. | |
| Inget förvånar mig när det gäller BMW FS. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.