|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar ifall man "enkelt" kan byta slangar mellan motor och värmepaketets anslutning på en M52b28 motor monterad i en Z3 från 1998. Eller måste man lossa hela insuget för att komma åt? Slangarna ligger ju mer eller mindre under insuget. Trångt är det och jag har fått ett minimalt hål i en slang. I första hand gäller det slangen från elektriska ventilen parallelt utmed torpedväggen, in i motorns bakkant. Någon som lyckats, eller är det bara att riva ut insuget för att komma åt. Kommer det ut mycket vatten, slangen ligger ju ganska högt i vattensystemet. | |
We 2.017 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är inte värt alla svordomar och blåmärken att jävlas med en slang under insuget, gör det enda rätta och plocka bort insuget. |
|
Om slangen är bra i övrigt, sätt en skarv? Klämmer man åt slangen med t ex en tving på var sida så rinner det ut minimalt med kylarvätska. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tack för svaret. Eftersom jag känner mig gammal och trött besökte jag en irakisk bilmek som lagat bilar i 40 år. Han pekade på insuget och sa direkt att det här måste bort. Gick därefter och beställde samtliga slangar och även de långa plaströren så att det blir nytt under insuget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.