|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att jag kanske skulle lägga detta under värderingssfliken,men iom att det inte verkar uppdateras där lägger jag upp mina frågor mm här! Jag har blivit erbjuden att köpa en BMW E90 330iA från 2005 som gått strax över 23000 mil! Bilen besiktades idag och gick igenom,men det finns några bra att veta punkter på protokollet samt en Post-it lapp med fel som inte är akut,men dom finns ju som en notering på protokollet! Det som finns på besiktningspappret är att bakvagnsbalken har rost och att det är lite glapp i bakre länkarmsbussningarna. Det som står på Post-it lappen är att bromsslangarna har lite torrsprickor och att det larmar om fel på det ena backljuset! Jag har innan besiktningen fixat lite med brustna kablar i bakluckan pga att det tidigare larmade om fel på dels vänster baklyse (i bakluckan),och backlysen vänster och höger sida.Efter att kablarna är skarvade/omlödda visas fortfarande fel på höger backlyse.Men inget av backlysena lyser!!! Kan det vara något fel på FRM-modulen???? Inga felkoder finns,och som sagt gick den igenom besiktningen denna gång,men frågan är om detta kommer komma upp vid nästa besiktning ( iofs om typ 12-14 månader)? Jag har blivit erbjuden att köpa bilen av ägaren,men vet inte vad som är ett rimligt pris! Kan laga bilen själv,och kollat lite reservdelspriser,men det som verkar dra iväg i kostnader är detta med rost i bakvagnen! Har hört att på verkstad kan det bli en kostnad på c:a 30000:-,och jag hade tänkt att behålla bilen till frugan ett antal år,men är som sagt lite orolig för vad som kollas på nästa besiktning! Tacksam för synpunkter gällande detta,men även vad som skulle vara rimligt att betala för bilen i det skick den står i nu. Bilen ser bra ut i övrigt och är relativt välservad. Den har tyvärr lite trist i mitt tycke färg på inredingen(beige skinn),och färgen på karossen är grå/grön metallic. Ingen taklucka men har navigation,fällbart baksäte och det följer med dubbade vinterdäck med alufälgar (som är ordenligt oxiderade) Mvh Thomas | |
We 2.020 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
En begagnad bakvagnsbrygga kan du hitta för 1000-2000:- som du lämnar på blästring och pulverlack, men när man byter den byter man samtidigt alla bussningar och stag i bakvagnen så håller det väldigt länge. Har precis gjort allt detta på en E90 själv. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.