|
|
|
|---|---|
![]() 13.481 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nyligen pushades reklam för den nya Spiderman-filmen ut till BMW-bilar i över 70 länder Länk Reaktionerna var ju som väntat - ungefär som reaktionerna när abonnemang introducerades (eller att funktioner som fanns när man köpte bilen plötsligt togs bort eller omvandlades till abonnemang). Var det någon här i Sverige som fick detta (osäker om Sverige ingick bland dessa 70 länder)? Som jag nämnt tidigare här på forumet var detta inte helt oväntat. Stellantis med flera har redan gjort det, Samsung har det i sina kylar och så vidare. Alla budgetbilar som nu flödar in från Kina kommer ju vara proppfulla med detta. Men jag trodde att BMW ville stå ut från mängden här och utnyttja detta till att profilera sig lite extra bland den redan idag trånga premiummärkesmarknaden. Men tydligen inte... |
| Väldigt tråkig utveckling! Det är ingen brist på reklam redan som det är nu… | |
| Fick inte denna kampanj, däremot har jag fått någon julhälsningsfilm och halloweenhälsning och liknande vid tidigare tillfällen. | |
|
Helt frivilligt om man väljer att titta på "filmen" eller inte....jag tycker det brukar vara lite småkul dessa minianimeringar. Var har ni sett ev. reaktioner? |
|
![]() 13.481 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
En hel del motreaktioner nämns i diverse artiklar Länk Länk Det är inte denna händelse i isolation man ska fokusera på. Det är vad du kommer att få imorgon som är det intressanta. Det är relativt enkelt att extrapolera hur det kommer att se ut. BMW gick från "BMW would not sell screen space for commercials because the cabin was a private space” 2023, via harmlösa hälsningar och till denna frivilliga annons dock med klar koppling till BMW fast med ofrivillig banner. Nästa steg är 5 sekunder reklam för senaste modellen från BMW som du måste titta på när du startar bilen. När SAE Automation level 3, 4 och 5 blir vanligt förekommande så är det inte svårt att inse hur detta kommer att accelera ännu mer. Själva bilen håller på att bli sekundärt - din uppmärksamhet och all information du genererar eller information som bilen kan samla in är vad som i framtiden kommer att bli det mest värdefulla för en biltillverkare (där stora inkomster genereraras genom att sälja detta). |
|
"The company notes that the animation only plays after a driver actively selects the on-screen prompt" Hur det kommer se ut i framtiden är det inget om som vet. Men att man skulle "misshandla" kunderna med oönskad reklam utan godkännande är mindre troligt. |
|
|
Jag fick spindelmannen-reklam i min G21 årsm 2022 men den var inte särskilt påträngnade, man fick göra flera klick innan filmen startade, nästan lite omständligt att få fram filmen. Har tidigare också fått någon jul-hälsning men så länge de är så här frivilliga så kan jag leva med det. Det var väl BMWbilar i filmen så det fanns en koppling. Det är ju inte slumpmässig reklam för valfri mataffär, inte ännu i alla fall. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Det är en liten notifikation som kan klickas bort. Upprördheten runt detta är urlöjligt. | |
|
Lite framsynthet verkar väl klokt, detta otroliga flöde av information vi "simmar" i dagligen. Hur vi väljer väg i detta flöde berättar en historia. Google trackar i princip varenda internetsida du besöker, om du kontaktar ett företag så är deras recaptcha "I'm not a robot" det som många har som spärr mot spam. Många kör gratis gmail som i sig kan skannas av Google. Jag hade problem med min adress hos Klarna, de raderade bokstav till husnumret osv, så var i kontakt med deras support. Där fanns alla böcker jag beställt, allt jag köpt på apoteket osv. De i sin tur kan vara intressant information att sälja till försäkringsbolag och alla möjliga. Provade för ett tag sedan att vara aktiv på X(twitter). Allt man skriver matas in i Grok AI, som analyserar vilka kategorier inlägget tillhör, sedan "kvaliteten" på inlägget, likes och respons, för att bestämma vilken cirkulation det får osv. Det är runt 550 miljoner användare på X som genomgår detta hela tiden. "klimatreligionen"s anhängare driver att allt vad gäller klimatavtryck skall kontrolleras, även nämnts att det man handlar räknas ihop till en kvot som inte får överstigas. Mastercard har nämnts att de kunde neka köp om kvot överstigits. Hela EU har CBAM(Carbon Border Adjustment Mechanism) där varje skruv och mutter skall deklareras hur det tillverkats och vilket klimatavtryck det ger. Bättre förekomma än förekommas, kan jag tycka. Kör vpn sedan 8-9 år nu, sagt adjö till butiker via Klarna och sprider lite var jag handlar, och X också avslutat. Röstar inte på Mp eller ens tar risken vänstern tar över så deras vansinnigheter kan fortsätta med "gröna" projekt på skattebetalarnas bekostnad. Var inte aningslös vad dessa kontrollfreaks kan hitta på och informationen du bjussar på "där ute".... |
|
| Glöm inte din Länk när du går ut | |
|
Nip...du överdriver nog intresset för din person. Men antar du bara kör kontanter också? |
|
|
Vad lärde vi oss? - en person spelar inte schack och kan tänka två steg framåt - en missar poängen helt, ingen är specifikt intresserad av mig, utan alla de kan kartlägga och sälja den sammanställningen Strunta i din personliga integritet då....jag försöker skydda min.... |
|
|
Alltid lika 'intressant' när någon till synes inte kan skilja mellan vetenskap och religion… Är ju för övrigt att man inte kan låta bli att undra vem det är som sitter bakom tangentbordet. |
|
|
Det är ännu värre när folk inte kan skilja på propaganda och vetenskap! Vetenskap skall ifrågasättas, det ingår i konceptet. Propaganda har en avsändare som inte får ifrågasättas. - skriande rubriker om undergång och hot - ensidigt budskap, aldrig diskussion - tysta alla som ens ställer frågor och kalla dem allt möjligt nedsättande, "förnekare" osv Någon kanske känner igen det. - de som kollar på public service lär göra det Lite illustration som borde får alla med kontakt med sunt förnuft att ställa sig frågan - har vi angripit "klimathotet" på rätt sätt? - om det nu är så bråttom, menar jag, varför navelskåda när asien raderar våra åtgärder 11x om! - lite matte i bilden Om det blir låg hastighet ber jag om ursäkt, någon antydde i en länk tidigare ett det blir låg bandbredd - bara gratisställe jag hittat Länk Jag känner ju igen att aktivister är mer intresserade av vem som säger något, så man kan tysta dom. Garanterar att du inte har svar på varför vi kör hela europa i botten och bara tittar på när asien raderar ut alla 10 000 mdr vi lagt på "rädda planeten"! Förutsäger att du kommer helt koncentera dig på "vem jag är" istället! - komma här med sunt förnuft som kastar all "vetenskap" över ända? - inte sant... Här fullständig länk till data så man kan "labba" själv Länk |
|
|
Och? Är det någon här som har ifrågasatt var dagens CO2-utsläpp kommer ifrån? |
|
|
Ledsen, men du missar poängen helt - berättelsen är att planeten går under pga co2-utsläpp - då tar man väl sig an där det är störst, och då i exemplet 11x raderar våra ansträngningar - sinnesjukt att agera så om planeten vore i fara "OCH" under 25 år har sverige och EU lagt allt "krut" på att minska utsläpp här lokalt till astronomiska kostnader? - varför lade vi inte allt bistånd vi kan uppbringa på asien, om det nu är "klimatkris", menar jag? - frågan är obesvarad Produktion kräver energi, och "väst" har flyttat produktion till asien - vårt energibehov och utsläpp minskar - asiens ökar och raderar våra ansträngningar 11x om, som grafen visade? Men under 25 år har vi ändå ägnat oss åt meningslösa åtgärder, såsom berättelsen lyder om "undergång"! Allt under parollen "det handlar om vår framtida existens", som Maggan sa för ett tag sedan? - det är globalt klimatnödläge vilket media pumpat ut och Mp i synnerhet - korna fjärtar, sluta äta kött NU! Dra ner på kött i skolmatsalarna osv osv - förbjud konstgödsel, så skördar halveras och massor med människor dör pga av det Allt detta storvulna självplågeri, för "grön omställning" och mer. - helt snurrigt Och folk närmast hjärntvättade tror det är vetenskap bakom, det är bara politik som refererar till "vetenskap" för att få trovärdighet. Resten är propaganda och man tystar alla som motsäger denna berättelse. - min slutsats i alla fall, var och en får göra sin Det som förespeglats har inget med verkligheten att göra - men man försöker säga "lyssna på vetenskapen" men gör absolut ingenting där det gör nytta - allt enligt "den stora berättelsen om undergång" - även nu i valrörelsen "måste göra mer för klimatet" dvs mer Northvolt och Stegra osv - EU inför ETS och nu ETS2 för att på konstlad väg gör "omställning" lönsam - "omställning" här alltså. inte i asien dit vi flyttat produktion Våga lita på ditt sunda förnuft istället för vad media framför. Detta är det "OCH" jag syftar på, och hur man gör helt fel saker utifrån retoriken om undergång. Men du yppade "inte skilja på religion och vetenskap", därav min reaktion. - du är uppenbart "troende" i denna religionen är det jag utläser - så bara lite från sunt förnuft jag visade att fundera över - sätt igång hjärnkontoret lyssna vad sunt förnuft säger! Fyra nobelpristagare, 3 fysikpris och ett kemipris, ifrågasätter co2-teorin, för det är en teori. - fysikpris Ivar Giaever 1973, Richard Feynman 1963, John Clauser 2022 - kemi Kary Mullis 1993 Notera det är bara äldre forskare som törs säga något, där cancellering inte betyder något. - yngre får sin karriär förstörd William Gray på Colorado University blev avskedad - universitetet hotades indragna anslag om han fick framföra sin skeptis När Clauser yppade att det finns ingen klimatkris så genast började han cancelleras - han skulle tystas - föredrag han skulle hålla inställdes, men ett i Korea fanns kvar bara dagar bort - så arbetar propagandaapparaten - och räcker inte det så skapar man en berättelse om skolbarn som strejkar för de har ingen framtid? - man sparar ingen möda att få folk att "tro på undergången" Så har du något svar på varför vi fokuserat lokalt och inte gör något åt asien? - men som "troende" undrade du över vem som satt bakom mitt tangenbord? - som om du satt inne med bättre vetande lyssnande på propaganda Därav blev jag triggad att ge lite att fundera över i alla fall. Med en ursäkt till AP-forumet att jag töjt lite på @bmw-slangens mening med tråden och gjort större frågor av det. - hur allt är interaktivt idag, allt vi gör ger digitalt avtryck som att välja klicka på att visa en film - vilket en algoritm styr vad den föreslår nästa gång pga det klicket - vad vi besöker på internet och klicka på fångas upp och kan användas mot oss senare Det var där jag började, sedan svällde det.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.