|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Min X3:a xDrive 30e, laddhybrid från 2022 har nu rullat strax över 12000 mil och jag tänkte att det kunde vara bra att byta växellådsolja i den. Jag vet att det är lifelong olja sägs det men det kan ju inte vara bra att aldrig byta olja i lådan. På BMW så satte verkstadskillen kaffet i halsen när han tog fram priset på detta, tydligen så kostar oljan ca 10k och det går åt ca 9 liter. Alltså drygt 1000 kr per liter?!? Sen tillkommer jobbet och oljefiltret så jag sa att jag vill nog inte låta dom göra jobbet utan tog in offerter via Autobutler istället. Jag fick in 9 st offerter och alla landade på ca 11-12k och då har den billigaste offererat 8,7 liter ZF Lifeguard Hybrid 1 olja för 7.321,05 samt 1,1 timmar Arbetstid 1.082,81 och 1 st Transmissionsfilter med packning 2.445,00. Jag vill förstås hålla ner kostnaden och undrar om ni tycker att det är rimliga priser som ni ser här? Tacksam för kommentarer runt detta. MVH/Pincam - Sthlm | |
| Köp en komplett ZF sats på eBay. Kostade till min bil 2400 kr med olja och filter. I och för sig en ZF för 6 steg med 8 liter olja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.