AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
230

Skum historik på X5

Hej. Sökt efter en X5 med vitt tak och vit inredning i helläder under ca 2 år. Dök upp en nu för en vecka sen. Brukar strunta i annonser som inte visar regnummer men kan inte släppa denna pga utrustningen. Helt perfekt. Men om jag söker på VIN nummer så kommer en helt annan bil upp. Det har aldrig hänt tidigare och jag har gjort 100-tals sökningar senaste 5 åren! Verkar även vara något lurt med mätarställningen, då det finns en "Frivillig teknisk kontroll" som inte stämmer med annonserade mil. Borde såklart strunta i denna bilen men kan någon "förstå" bilens historik? Verkar även haft flera olika reg.nummer om man kollar upp bilen på danska carinfo.

Gäller LOO629
Milen verkar inte stämma...den hade gått 8600 2024.

Verkar som det har försvunnit en inledande 1:a i miltalet.

Ring bilhandlaren och fråga lite om miltalet...

st
3.493
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är väl det minst underliga. Är det ens samma bil, eller har man lagt ut bilder på en annan bil? Det vin-nummret producerades Tansanitblau Ii Metallic (C3Z) med Upholstery Leder Vernasca Coffee.

Vad menar du med vitt tak?

Jag tror att den vita bilen har klonat Vin. Och den Blå har skruvad mätare i samband med införseln.

Alltså vitt innertak i alcantara, kombinerat med den vita klädseln!

Ja helt klart "fel" VIN nummer! Men vad är detta för oseriös säljare. Dom har en annan otroligt X5 som jag varit intresserad av som också har vitt helläder, men tyvärr svart tak. Men tvekar kring att kontakta eller åka till handlaren då det känns väldigt oseriöst med denna svarta X5.
st
3.493
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Är inte svart innertak standard med M-paket?

Klonat VIN är nog att dra lite väl höga växlar. Troligtvis har det bara skrivit fel.
Om man nu skulle klona ett VIN skulle man lämpligtvis leta upp en med samma färg och utrustning.
Jo tyvärr. Därför det är så svårt att hitta en bil jag vill ha. Du kunde bara få vita taket om du valde helläder i vitt eller vitt/blått tyvärr, och tror helläder var ett väldigt dyrt alternativ så finns inte många i Sverige.
Detta med VIN förstår jag inte öht! Biluppgifter och carinfo kopplar detta regnummer till detta VIN som visar en helt annan bil. Ett test som visar på över 16k mil och olika reg.nummer när den var i Danmark.
st
3.493
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Vem har skrivit fel, besiktningmannen som läste av vin i samband med registreringsbesiktningen? Det är ju den viktigaste uppgiften.

Ok ja skulle kunna kolla upp det när jag drar och kollar på bilen!
Flera reg.nummer i Danmark är helt normalt. Man byter nummer när man byter ägare (eller de gamla blir ex. stulna).

Miltalet förbryllar. Som sagt troligtvis har inledande 1:an försvunnit i annonsen.
st
3.493
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Bilregistret svarar:

LOO629:
Registreringsnummer finns inte

Det angivna registreringsnumret är inte kopplat till något fordon.

Ja jag förstår ingeting. Finns ju bland Bilnets inventarie när jag tittar på Carinfo och ska vara i trafik i Sverige igen:
Länk

Biluppgifter säger att status är exporterad och att Lunds bil i Varberg ägde den i 6 år även fast Carinfo visar att den exporterades redan 2021.

Har skrivit och frågat om bilen och planerar att titta på den fredag eller lördag. Hoppas att jag ska kunna se på slitage på förarstol etc och kunna bedömma användningen.
Klart smartast! Fråga om historiken istället för att låta internet-användare sväva iväg.

Börja med att be om reg.numret?
Ok fick svar och bilen har ett helt annat registreringnummer och VIN! Var tydligen utannonserat hösten 2025 för 649K! Jag kollar utbudet av X5 flera gånger om dagen så förstår inte hur jag kan ha missat denna!

Varit och tittat på en 2021 två gånger nu som har all utrustning fast med svart tak, som Bilia Segeltorp har ute för 649k med 5k mil och ett års BPS, så tycker att prissättningen på denna är fel! Dicey med både fördelningslåda och oljepump för 2020 bilarna! Tänker att jag kanske bjuder max 599k för denna.
Var fick du det ursprungliga regnr och VIN ifrån?

Som alltid är det enklast att ringa och fråga istället för försöka få hjälp på internetforum.
Om du kollar Carinfos inventarie av bilar som BILNET har så finns den där. När du sen klickar på bilen så får du upp annonsen/bilderna och reg.nummer/VIN.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.