|
|
|
|---|---|
|
Hej, nybliven(nöjd) ägare till 330i gt 2019.... Vilken läsare rekomenderar ni för att läsa de flesta förekommande bmw koder? Har tex biltemas volvoläsare till min v70 -04 o den funkar perfekt för mina behov. Så tips mottages tacksamt inom en rimlig budget. Mvh | |
|
Ola som är aktiv på forumet är en bra start: Länk |
|
|
Tack för det Snart525iA! Här finns det fyra vägar att gå tycker jag när det gäller denna bil. 1. Använda en Windows dator tillsammans med en ENET-baserad adapter och köra programmet ISTA. Där kan man komma undan med 299 kr med en klassisk ENET-kabel. Länk 2. Trådlös adapter och köra appar såsom Bimmerlink och Bimmercode. 700-1200 kr beroende på adapter, sen tilkommer apparna förstås 400-500 kr Länk 3. Handhållen enhet typ iCarsoft eller Foxwell (där finns märkesspecifika läsare för drygt 2000 kr) Klarar väldigt mycket, jag föredrar Foxwell personligen. Länk Länk 4. Kombo av punkt 1 och 2. Man väljer MHD Universal Wifi adaptern. Med den kan man både köra trevliga appar och köra ISTA trådlöst med datorn. Sannolikt det mest kraftfulla kitet. MHD adaptern kostar 1200 kr. Länk Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Alternativ 1 med ista och enetadapter, är ista programmet gratis eller hur fungerar det? | |
|
Det där ordnar sig om man kontaktar mig i samband med beställningen. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.