|
|
|
|---|---|
|
Min m5a har en arbetstemp på 75-80c vid normal körning enligt oljetempmätaren, Tycker det e lite lågt eller??? Mvh Anders M-POWER!!!!!!!!! | |
| Jag tror att det är ganska normalt. | |
| Låter helt normalt | |
|
låter lite lågt för att vara DIN bil ANders Du är väl van vid 110-130grader eller nåt... ; ) www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Han kör så lungt nu... han har inte råd att tanka annars... skojar bara ;) | |
|
Tjenare Anders!! Hur är M5:an jämfört med din gamla M3????? berätta lite, jag är sugen på att göra samma byte som du. För o nackdelar, känsla, drag osv... /MIP Mip |
|
pravda1 |
Kör hårdare :-) har alltid minst 100 C :D |
|
MIP: Jag har bara haft bilen en vecka och är väldigt nöjd med bilen. Det enda negativa med bilen var att (IOFS inte bilens fel) att när jag fick hem ägarpappren på bilen , där stod det att bilen var belagd med körförbud sedan 1a oktober. Då visade det sig att killen jag köpt bilen av hade struntat i att besikta bilen med körförbud som följd.Sjysst kille!!! Fan vad sne jag blev. verkade som han döljde nåt??? JAg har försökt ringa honom men han svarar inte. Ännnu mera konstigt?? NOOT!! Men jag lyckades få tag på en besiktningstid samma dag o bilen gick igenom utan anmärkning. Har även haft bilen på bmw gbg och gjort storservice idag, även fixat ett litet oljeläckage från vänster bak drivaxel. läckaget var mkt litet , men pedantisk som man e så ska det fixas . Annars så kan jag inte sova ;) Inga andra fel hittades på servicen heller. Så nu känner jag mig lugn igen :) JAg e väldigt nöjd med bilen, den e fruktansvärt brutal. Drar riktigt ordentlgt även i höga hastigheter. Ett stort minus på bilen e bränsleförbrukningen som iofs i sammanhanget inte e en stor grej , men ändå. Kör mest stadskörning o har inte kommit under 2.2l/mil M3an var väldigt rolig den oxå men på ett annars sätt.Den hade även rullat en bil och det var dags att byta bil. Jag tillbringar mesta tiden på landsväg o därför pasar m5an mig bäst. Mvh Anders M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
75 - 80 grader är exakt vad jag själv ligger på vid normal körning. Vad beträffar bränsleförbrukning så verkar den ligga runt 1.25 vid lugn körning ( familjen med i bilen ). Vid övrig körning variera den mellan 1.35 - 2.5!! |
|
|
På Ringen i högsommarvärme drog min över 5 l/milen! 5 varv och lite avkylningskörning sen var det dags att tanka! |
|
|
johann: lagom =) får man fråga vad m3an drar vid liknande körning? mvh larsson |
|
| Ca 3 l/mil. | |
|
..då förstår jag varför de heter M3 resp M5. De är döpta efter bensinförbrukningen per varv på ringen! ;oD Mvh |
|
|
".då förstår jag varför de heter M3 resp M5. De är döpta efter bensinförbrukningen per varv på ringen! ;oD Mvh " Hahahaha! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.