AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
388

Ointresse för E39 525i?

To
6
Tompa62
525i - 2001
Jag har en säljannons ute på Powerbörsen om min 525i som gått strax under 23T mil.
Har haft bilen 8 år och enligt han jag köpte den av var han den förste ägaren som under tiden han hade den ägar reggade den på de företag han hade.
Under tiden jag haft bilen har jag regelbundet servat och bytt olja på den så den är välskött.
Bilen är underbar att köra men jag använder den sällan så jag bestämde mig för att sälja den efter senaste besiktningen där den blev underkänd.
Efter föregående besiktning där de anmärkte på strålkastarinställningarna lät jag byta styrpinnarna de trodde var trasiga,vilket de visade sig vara.
Men vid ombesiktningen fick jag samma fel igen + att jag behöver byta en länkarm som var en bra-att-veta efter förra besiktningen och att de hittade oljespill. Oljespillet tror jag är eftersom jag inte kört bilen sen förra sommaren.
Priset 23T är satt efter det som behöver göras för att få den godkänd.
På car.info värderas den till 37-38T godkänd och körbar.
Min fråga är varför det är så litet intresse för bilen?
Jag har bytt mycket de senaste åren så det bör inte vara några nya delar som behöver bytas i närtid.
Min tanke var att någon BMW-fantast tog över bilen och använde den många mil framöver,därför jag annonserar på Powerbörsen.
Eller är det bättre att annonsera ut den på Blocket som en GDS-bil? Föredrar hellre att bilen tas över av någon härifrån.
Tar tacksamt emot synpunkter och förslag då bilen förtjänar att köras.
Annonsen: Länk
Vänliga hälsningar Thomas

So
40
SotarnAnton
E61 535d -07 Lci
Misstänker att inte så många kollar här på PowerBörsen. Lägger du ut den på blocket får du garanterat sålt den för 23k, om inte mer.
Håller med Sotarn.
Såg annonsen för någon vecka sedan eller mer och blev sugen. :)
(Men jag behöver verkligen inte någon mer bil.)

23k för en välskött rullande 525i är ju inga pengar.

//Lennart
16.592
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Blocket (dyrt numera) eller Facebook Marketplace (vidriga människor överallt) kommer ge helt annat tryck. Powerbörsen har jag aldrig fått något resultat av att annonsera på.
To
6
Tompa62
525i - 2001
Tack för svar.
Jag låter annonsen ligga kvar ett tag till.
Händer ingenting får det väl bli blocket ändå.
Vänliga hälsningar Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.