AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
212

Rengöra insidan av strålkastarglas e85

Visa användare
3
AnandofSweden
Z4 2.5 - 2003
Har nyligen införskaffat mig min drömbil, en Z4 från 2003. Tyvärr så är insidan på bägge strålkastarglasen "mjölkiga" och inte klara. Troligtvis fuktrelaterat och det drar ner helhetaintrycket av bilen tycker jag. Har läst lite på nätet om rengöring av dessa. Har xenonljus så det traditionella sättet med att skölja går inte. Någon här som har testat? Går det ens? Eller jag åker på att köpa helt nya strålkastare?
bl
2.334
blixten
325i -88
Är det plast eller glas?
ma
317
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Det är plast på dessa. Du är helt säker på att det är insidan av glasen som är "mjölkiga"?
För utvändig brukar de kunna bli det och även att det blir beläggning på linsen för xenonreflektorn. Bytte mina reflektorer för ngt år sedan och vill minnas att man borde kunna torka ngt genom öppningen....
Glaset är limmat ihop med insatsen, men borde gå att dela...? Kanske att det behövs nya glas...??

/Kent
Visa användare
3
AnandofSweden
Z4 2.5 - 2003
Ja plast är det garanterat. Jag anmärkte för bilfirman jag köpte bilen på när jag tittade på den, och dom har gjort ett försök med det, men det ser fortfarande hemskt ut enligt mig själv. Så jag drar slutsatsen att det är på insidan. Såg nån guide på youtube om att man kan rengöra insidan men verkar vara omständigare när man har xenon. Alternativet är att köpa nya men det kostar ju en bra slant. Och de som säljs på nätet som eftermarknadsstrålkastare funkar inte om man har xenon. Glasbyte kan vara alternagiv men verkar vara sjukt krångligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.