|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har bytt injektorer i min 325i E90lci med N53-motorn där stött på lite problem och skulle behöva vägledning. Jag har bytt 6st injektorer till restaurerade index-09 från tyska firman Dieselfixneuss som har många bra recensioner. Jag ville helst ha index-11 men lyckades tyvärr inte få några sådana. Innan bytet satt det 4st index-08, 1st index-06 och 1st index-09 i motorn. Efter bytet har vi programmerat in varje injektor med dess individuella värden enligt företagets testprotokoll. Efter programmeringen raderade vi bränsleadaptionerna så att DME ska kunna lära in sig injektorerna på nytt. Efter detta har vi även utfört en ny segmentadaption som blev godkänd där man gasar upp bilen till ca 3500rpm och sedan motorbromsar ned till ca 1500rpm. Ett par dagar efter bytet har jag haft återkommande problem med misständning på cylinder 3 och sedan cylinder 2, främst vid kallstart. Men att bilen gått relativt jämnt under drift och över 2000rpm. Sedan två dagar tillbaka gick det inte att få bort felkoden för misständning cylinder 2 och bilen gick väldigt oroligt. Jag bestämde mig då för att kontrollera tändstiften (alla 6st stift byttes vid service i maj) och alla var svarta/sotiga, men att cylinder 2/3 var värst och hade lite ”build-up” på sig. Jag bytte dessa stift i morse och bilen startade utan problem och hade väldigt jämn tomgång och inga felkoder. Jag körde en sväng och allt kändes jättebra. Men efter ca 5km körning började bilen gå väldigt ryckigt och gav ifrån sig felkod på cylinder 3 igen. När jag kom hem så kontrollerade jag dessa stift och de var redan svarta/sotiga. Har även bytt plats på tändspolar utan att något fel flyttat på sig. Är väldigt tacksam ifall någon kan ha en idé om vad felet kan bero på. Antagligen något med bränsleblandningen? Mvh / Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.