|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ägt bilen sedan ny, kört ca 29000 mil. Noll problem med allt utom framvagnen. Min bil har åkt ut och in på verkstad men aldrig blivit perfekt kring vibrationer i ratten. Följande har genomförts: Byte av bromsskivor 2-3 ggr inkl klossar inom loppet av 1-2 veckor. Verkstaden genomförde 2-3 bytet på garanti. Arbetet höll i ca 1-1,5 år det vill säga nu. Byte av länkarmar 1 gång. Vad tusan är det för fel på min bil? Jag har ägt bilen sedan ny. Lämnat in den på service 1-2 ggr om året. Bilen har alltid gått igenom besiktningen osv noll problem. Men rattskakningarna gör mig galen. Finns det någon verkstad som kan laga detta, byta delar eller vad man nu skall göra för att få löst detta helvete? En verkstad någonstans på västkusten från Göteborg upp till Grebbestad som har öppet under Juli och som kan BMW? Är alla proffs på semester? Eller skall man chansa på BMW original verkstad, där man aldrig får se vad de faktiskt gör med bilen? HJÄLP? | |
|
I den tidigare tråden löstes det med nya länkarmar. Men vilka länkarmar, längs- eller tvärgående? Kvalitet, Amazon special eller bra tillverkare? Länk Om verkstaden gör bort sig kan de dra åt bultarna till bussningarna olastade. Då tar de slut fort. I den tidigare tråden frågas det efter däck/fälg men den lämnades obesvarad. Sommar/vinter, skillnad? Staggered eller samma bredd fram och bak? Om samma, rotera däcken. |
|
| Punkteringsfria däck eller vad? Fabrikat? Det kan även vara hjullager som är slitet. Eller glapp i styrväxel.. | |
| Punkteringsfria däck eller vad? Fabrikat? Det kan även vara hjullager som är slitet. Eller glapp i styrväxel.. | |
|
Tack för svaren. Jag kan inget om bilar. Har ingen aning om vad för länkarmar verkstaden monterat. Jag tror kanske det var tvärgående. Har inget med däcken att göra. Har kört både med Michelin och Continental där jag tycker att Continental fungerar bäst kring livslängd. Däcken är dessutom nya. Vibrationerna kommer vid inbromsning annars inte och det är alltid vid inbromsning vid 5 km/h eller 10 km/h, 50 km/h, 70km/h eller på motorvägar. Det är vibrationer i ratten oavsett vad för hastighet jag kör i när jag bromsar. Blir galen på det. Hjullager är kollade och har inte med det heller att göra. Bilen skall snart in på verkstad igen, kring skakningarna. Återkommer med resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.