|
|
|
|---|---|
|
Hej 530d xdrive skumma vibrationer / skak i ratt, framvagn, i typ 130km/h och farter högre upp. Vid hårdare acceleration upp i fart känns det helt ok. Kommer oftast när man ligger i konstant fart eller lätt acceleration. sjukt irriterande. Hjulen har nytt gummi, ny balansering, 4hjulsinställning gjord, nya styrleder. Xdelete är gjord så fördelningslådan är urkopplad. I övrigt är bilen orörd efter 16k mil. Vad är nästa grej att byta kolla på? bestämt att jag ska byta fjäderben fram snart. Även länkarmar fram då framvagnen känns säckig. Även inne på drivaxlar fram? kan drivaxlarna ligga i obalans och orsaka vibrationer och skak i ratten? Hardyskivor? känns ju bra i bilen när man gasar på. Känns som bromskivor är schyssta då det känns bra att bromsa med bilen. Så jäkla irriterande, vill få bilen att gå bra.. Tacksam för input och råd från er. Mvh Henke | |
| Jg tror du har problem med länkarmar. Att du inte känner vibrationer när du gasar beror isf på att chassiet ändrar sig lite och någon bussning belastas annorlunda. Men om du ändå har länkarmar och fjäder/stötdämpare i pipeline så får du nog svaret då. Drivaxlar fram vet jag inte hur de funkar. | |
|
Ok, det blir en rejäl renovering när det väl är dags, tar drivaxlar samtidigt när jag ändå plockar ner allt. För övrigt; vad mycket priset på reservdelar gått upp senaste åren. Noterat att det är helt andra priser mot för när jag köpte till e61 |
|
| Jo, men det finns billigare alternativ - men det har du koll på? | |
|
Kollar mest tyska ebay och skruvat.Kollat aeromotors och lite på hubauer. Många sidor tycker jag har ganska dåligt utbud av kvalitets delar, typ meyle / lemförder (länkarmar). Har du nåt tips som jag missat där jag ska leta? |
|
| Autodoc.se eller autodoc.de kan man ju titta på till exempel... | |
| Kollar autodoc, inte direkt billigare än skruvat knappt längre. Inte på de märken jag jämfört. Annars hyffsat välsorterat. | |
|
Länk Not a sponsor... |
|
| Det beror på att du tittar på svenska autodoc | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.