AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
153

Hjälp att hitta cabspecifik del i realOem - 330Ci E46?

32ProPro-medlem
2.469
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag letar efter två reservdelar till min E46 cabrio som jag inte hittar på realoem.

Det är ett täcklock precis framför suflettens lucka "på hatthyllan bak" som fälls undan då man fäller sufletten upp och ner. Locket sitter precis bredvid den mindre luckan som täcker hålet där man kan sätta fast hardtoppens bajonettfäste.
Samt en fjäderpinne som gör att locket stängs igen då gångjärnet passerat.

Jag har sökt mig trött på realoem och även reservdelskillen på lokala BMW hittade inget medan jag väntade och han har fått hemläxa att leta.

Jag har foto på delen men hur får man in bilder här?

/Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Visa användare
ProPro-medlem
13.454
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Bild är alltid en fördel - enklast är att ladda upp bilden på något av de populära bildforumen och länka sedan till bilden.

Kan du även ringa in (på en bild) var delen ska sitta på bilen så är det såklart ett extra plus.

Och du har ingen existerande del att kolla på? På lock och plastdetaljer brukar det stå artikelnummer (men på fjäderpinnar och liknande gör det sällan det).
32ProPro-medlem
2.469
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Det är i närheten av suflettluckan här och är innaför täcklocket till hardtopbajonetten.
Länk
Funkar denna bilden? Jag och postimg var inte helt överens inledningsvis:
Länk

Luckan som har 3 fingrar under sig kan röra sig framåt och bakåt i bilens färdriktning (höger/vänster i bild) , och är fjäderbelastad så den dras framåt (vänster i bild) i voliläge. Fjädern sitter runt en plaststång som sitt under dör fingrarna är och föster i ett fäster på lockets undersida och fjärderna andra ände fäster i suflettens gågnjärn/lede som sitter framflr (vänster i bild).

Visa användare
ProPro-medlem
13.454
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jomen, postimg-länken fungerade finfint.

Jag undrar om inte det där täcklocket är #10 i skissen nedan (och #13 är den där fjädern du beskriver och #14 är ju någon sorts plaststång):
Länk

Bilder
#10 Länk
#13 Länk
#14 Länk

Eller det kanske inte var luckan i sig du sökte - det kanske var detaljer UNDER denna lucka du sökte?
32ProPro-medlem
2.469
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Tack bmw-slangen

Det var både 10,13 och 14 jag söker- Fjäderfästet på undersidan av 10 är trasigt och när jag skulle försöka sätta dit det igen så fjongade 13 och 14 iväg till okänd plats i garaget - det går nog fortare att köpa ny 13 och 14 än att leta i alla vrår den kan ha hamnat. Min trasiga 10 sitter kvar på bilen men ska nu bara lista ut hur man monterar av och på utan att ha sönder något. Det är små tappar som löper i spår dels på varje sida i framkant och dels på vajre sidan i bakkant. Plasten med spåren runtomkring (9 )blir lite mer medgörligare om jag tar bort 11 men ska se om man kommer åt ännu bättre underifrån.

bmw-slangen, när BMW själva inte räcker till! :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.