AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Farligt att köpa långmilare?

storken25
Jag funderar att köpa en 525 -90 som har gått en bit över 20,000mil. Jag kommer att åka en del med den, så jag undrar om det kommer vara någon fara med den pga av milen. Verkar vara halv schyst servad. Skicket är bra! Är det mycket prob överhuvudtaget med den modellen?

jag kan inte uttala mig om specifika modellproblem, men jag säger såhär om att köpa lågmilare: varför inte!

bara bilen är servad som den skall, och det finns servicebok/kvitton som styrker detta, samt att den är i schysst skick och går bra utan missljud och liknande så är det inget problem med att köpa långmilare..

förstår inte varför alla är så rädda för långmilare..

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)
glömde nästan en sak:

kolla även hur ägaren är, ring upp dom gamla ägarna...
det ger ochså en fingervisning om hur bilen har mått/skötts i sitt tidigare liv...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
20000 mil för en 90'a? Det är knappast långmilare =) Om bilen varit skött och servad som den ska spelar miltalen ingen större roll. Kan ju isf vara så att den känns mer "inkörd".

Har själv en 735iA som passerat 29000 mil. Går kanon!
Sen finns det ju vrak såklart. Se till skicket främst och inte till miltalet. Det är mitt råd.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Miltalen säger "nästan ingenting", lyssna på motorn och säkerställ att inget slammrar eller låter illa...provkör sedan bilen och se till att den har servicebok som är stämplad. Man kan väl säga att ju mindre du vet om bilar desto viktigar är en servicebok
som är ifylld.

Vanligaste problemen kan vara sliten kamaxel o vipparmar samt tickande ventiler = högmotorgång, glapp i framvagnen..slitna leder och stag då bilen är hyfsat tung, sama gäller bussningar.

Andra mindre problem kan vara smärre rostangrepp på nederkant av dörrar och bagagelucka..stenskott fram på motorhuv=rost angrepp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.