AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.051

Montera taklucka

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
Hej!
Nån som eftermonterat taklucka på sin bil?....var det svårt? och är det nåt som finns förberett i bilen, eller måste man fixa allt från grunden??...
Fråga först på bilbesiktningen vad dom säger!

-ridern-

525i 1990 24V
Hur hade du tänkt det, byta tak eller?
"John Drake"
Greger: Om det är Original taklucka du menar, så går det ej att eftermontera på din bil,i så fall måste du kapa alla Sex takstolparna samt ersätta ditt tak med ett annat som har luckan på plats. Det fixar du på en
Kafferast, eller hur....Nej det är nog betydligt enklare att du byter till dig en annan bil som redan har taklucka....

John Drake....
Vissa bilar går det faktiskt bra att eftermontera taklucka, vet inte hur det är med just BMW, förstärkningar och sånt kan bli lite knivigt...alltså de balkar som ligger i taket. Fast har man tur kan man klämma dit en eftermarknadstaklucka, dock inte en som skuts in i taket bakåt utan en som bara går att vinkla upp.

-ridern-

525i 1990 24V
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
Tänkte mer om det var som på en Golf jag eftermonterade en originallucka på, att det fanns färdiga fästen under innertaket för förstärkningsbalk och för montering av lucka....bara att skruva dit...
....byta tak på en bil har jag gjort en gång i mitt liv.....å det räcker....mer än väl.....*ler nu..men inte då*...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.