|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min E38 hade läckt in MYCKET vatten i reservhjulsbaljan när jag kollade hemma efter köpet för fjorton år sen. Vattnet var rent så jag antog att upputsningen inför försäljningen bara hade varit onödigt intensiv. Många år senare visade sig sporadiskt samma läckage efter t ex tvätt eller åskregn, dvs efter ”hög belastning”. Successivt blev problemet värre. Naturligtvis läste jag i åratal på om soltaksdränering och baklyktepackningar. Men inget stämde. Det var ju reservhjulsbaljan och - dessbättre bara den - som vattenfylldes, inte sidofacken. Till slut: bagageluckans tätningslist! Inte själva tätningen mot luckan, utan den del som klämmer fast listen mot plåtfalsen i karossen och där listen går lodrätt ned mot stötfångaren. ”Klämmet” har mattats av med ären och vattnet har under sin färd nedåt kunnat byta sida, från utsidan till insidan, och sedan tråckla sig vidare på vattens vis. Detta är en sorts läckage som jag inte läst om trots mycket sökande. Därför detta inlägg. Jag lagade med karosserilim men det hade kanske räckt med att limma fast klämdelens insida med kontaktlim. Jag tyckte mig ana att originalmonteringen hade förstärkts på det viset. //Lennart | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.