|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ja nu är det lite varmare ute så då kan man ju fortsätta skruva på sin "hobby bil" just nu verkar det som det inte blir någe annat av den...? Var på besiktning och för höga värden konstaterades. Den går ojämt och tänder inte på alla cylindrar. Nu är detta v8 så det är ju inte så lätt att höra det men jag börjar bli van med detta. eftersom jag är amatör så har jag lämnat bilen till verkstad i hopp om att de skulle lösa detta.... icke... ingen skugga skall falla över dessa killar men ....bilen vägrar gå rent. Det är ingen intermittent misständnig utan den.....liksom går inte fullt......ja..... min fråga nu.... hur mäter jag ström till tändspolarna? kan jag ohm mäta på något sätt? eller skall jag bara låta motorn gå och försöka rycka kablar till tändspole o se vilken cylinder som inte får ström? OBS detta är gjort! Kollat spridare (provtryckt osv) nya stift kollat alla vakumslangar och bytt dessa. även vevhusventilationen kollat varenda stift o de har samma färg. dock var någon lite missfärgad på isolerfoten (hög värmeutveckling ) även försökt laborera med andra tändspolar (utbytes) samma märke o nr . verkligen försökt att utröna så långt det går. det ända jag misstänker nu är att den inte får tillräckligt med ström till tändspole. andra misstankar går till någon form av oxidering i någon kabel till styrenheten... hade ju ett annat problem med torkarna ....kablaget hade ärgat av!! har just nu även elschema...! tacksam för hjälp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.