|
|
|
|---|---|
|
Nu har speltillverkarna insett skönheten med BMW! Länk //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) | |
|
En annan som inte är så hemma på spel undrar vad det är för spel? Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
| Vet inte vad det är för spel men kolla reg nummret på bilen... | |
|
Hej, Kan det vara NFS HP2? :) MVH |
|
-RW- |
är det inte NEED FOR SPEED PS2? MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
|
GoinLegit knep frågan!Det är Need For Speed Hot Pursuit 2!Sköna som fan är dom att köra m5:orna i de spelet,piskar dom andra bilarna ganska lätt :D! //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
|
kanske ska tilläga att det är till pc! //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
|
NFS6 Finns till både PC, PS2 och XBOX. För oss med lite äldre dumburkar och utan moderna TV-spel, så finns M5, Z3 2,8 och M-Coupé/Roadster att tillgå i Need For Speed 4. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Synd bara att nfs6 eller HP2 förstör känslan av hur det är att köra en bil med v8, rwd och 400hp. :( | |
| Immer: Öhhh har du spelat spelet?? Så överlägsna e definitivt inte M5 i Need for Speed Hot Pursuit 2. Dessutom låter dom som ja jag vet inte vad, klart besviken men eftersom jag aldrig åkt i en E39 M5a så kan det ju vara så att de ska låta på detta mesiga sätt | |
|
Sillen: jepp,har lirat spelet,den piskar juh clk amg å lite andra bilar,klart den inte tar ferrari m.m.!MEn va fan det är juh bara ett spel!Håller med dig sillen att dom låter jevligt dåligt!Ska det inte vara ett mer mullrande ljud på m5:orna?? //Valde de enda rätta som första bil, nämnligen BMW :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Systemkrav ?? Räcker AMD thunderbird 1gb/ Geforce 2 400GTS 64MB /400 interminne . MVH Hasso Länk |
|
Jupp jag kör på en Amd 1.1GhZ med 512 mb minne å GeForce 2 400 å det fungerar bra. Kan kanske inte köra på allra högsta upplösningen men 1024x768 fixar den lätt. Å en schysst ratt måste man ha så klart =) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ibland är man morrontrött när man skriver gb istället GhZ :) MVH Hasso Länk |
| Synd bara att känslan är totalt kass i NFS spelen, om de inte fixat till det rejält på det senaste | |
Måste väl erkänna att jag har 2 st NFS fast det är Special Edition versioner nått mitt i mellan 1 o 2 och 3 o 4 eller nått sånt , Fina bilvideos och presentationer. bara dessa är värda priset tillsammans med alla fina bilder. Men det är länge sedan jag spelade nått på datorn.Michelin Rally masters är kul spel. MVH Hasso Länk |
| Japps Rally Masters har hög rolighetsfaktor. Vore roligt med ett BRA spel med vanliga gatbilar. Det finns ju hyggliga simulatorer när det gäller racing. | |
| Bra spel med vanliga gatbilar är ju Gran Turismo spelen till Playstation. 3:an till PS 2 är ju helt klart snyggast, men t.o.m. gamla GT1 till PS 1 slår alla andra konkurrenter spel i körkänsla. | |
|
Tjena! Har bara testat demot på NFS HP2 men det gick inge vidare på en P300Mhz =) Ny dator kommer snart... Dock så kunde jag känna "lite" känsla i spelet och nu undrar jag såhär: Ska man iallafall inte kunna få ut bakvagnen "lite" i kruvorna när man trycker på med en Ferrari 360???? Tycker det e mer arkad känsla. De tillverkar typ spelen för personer som inte vet hur man kör bil så man kan ta kurvorna i 250... :-/ kan ju sammafatta alla NFS spel så här: The Need For Speed (d.v.s NFS1) = coola bilar, bra design och relativt verklig körkänsla men lite för mkt understyrning... Man får iallafall ta spelet för vad det är eftersom det e rätt gammalt. Need For Speed 2 = Bra videos och kul att man kan ändra på körstilar. Men för mkt understyrning.... Om man kör i arkad läge så blir det dock konstiga ställ... Need For Speed 3 = Kul med Poliser men körkänslan e skum. Går att ta kurvor mkt snabbt... Känns som att alla bilar har stabiliserings kontroll.... Dålig fartkänsla :-/ 200km/h känns som 100 =( Need For Speed 4 = Coola bilar speciellt BMW =) Men designen på dem är sådär... Bilarna känns supersmala =( Och nu går det lätt att ta en 90-grades kurva i 200 :-/ Nja, lite overkligt... Need For Speed 5 = Snygga Porsches men lite tråkigt att det bara e Porsche.... Dock känns hela spelet som att det inte e klart... Man kan ju inte köra 2 player split screen och man kan inte ha trafik i multiplayer och ingen polis i singel player... etc.. DESSUTOM... När man väl får ut bakvagnen med typ en 911 turbo-78 (typ den ända som man får ut bakvagnen med) så slår den av gasen istället för att spinna... Detta gör spelet skittråligt eftersom man vill göra Powerslides genom kurvorna =( USCH! Need For Speed 6 = Vad jag har sett så här designen på bilarna mkt välarbetad och lyckad! =) Körkänslan vet jag inte så mkt om eftersom jag inte testat på en bra dator, men det kändes nästan som att bilen inte kunde få ställ =( Dessutom! I de senare spelen går det ju inte heller att göra en riktig Burnout, d.v.s. att man står still å bränner gummi... Man kan inte heller göra donuts eller dylikt! =( Visst fan ska väl det gå med en Ferrai eller M5??? =) Nu till ett Bonus tips! En kompis till mig har hittat ett spel som heter "Live For Speed". Det är tydligen 3 grabbar som håller på att utveckla det och det finns en Beta version på nätet. De planerar att släppa spelet om 9 månader, så det e inte allt klart. Men jag kan säga att spelmotorn i det spelet klår allt! Körkänslan är så jäkla bra och det e så härligt att komma in i en kurva för att sedan stampa pellen i botten och börja kasta ut bakvagnen! :-D Om ni söker på Länk så bör ni hitta "Live For Speed" Beta versionen... Ladda ned den! Finns än så länge bara 3 bilar och så måste man spela ett tag för att få den snabbaste... En bakhjulsdriven Turbo bil med 250hk... Ser ut som en Supra! =) Ljudet i spelet e inte det bästa och det finns mängder av detaljer som de ska för bättra. Om ni laddar ned det så får ni tänka på att de har 9 månader eller mer kvar att utveckla! En ratt till detta spel är ett måste! =) Säkert så kommer många som inte kan köra bil säga: Usch va dåligt... Man sladdar ju hela tiden... Inte konstigt om man laddar med fullt turbo-tryck och svänger som en galning... I Need For Speed kan man göra detta utan att ngt händer =( Inget illa mot Need For Speed, jag tycker spelen e roliga för vad de är och ser fram emot att spela HP2 på en bra dator. Men kan säga att Live For Speed klår Need For Speed på alla punkter förutom 2. Need For Speed har roligare banor och Märkes bilar... Förhoppningsvis kanske Live For Speed hinner utveckla massor av banor och kanske få tillstånd från många biltillverkare att ha med deras bilar... Vi får väl se =) Nu har jag babblat tillräckligt länge... ;-) Ha det gött! Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.