|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min Bmw e46 med automatlåda har skurit och söker en ny. Jag har hittat en men är osäker om det kommer fungera eftersom det är andra nummer på den nya. Någon som har koll? De ser helt likadana ut WZJ610 M54b22 Text på den som satt i: 1080 401 138 F10 ingraverat i lådan Den nya som jag har hittat: 1060 401 036 F8 ingraverat i lådan Då får jag även med styrbox med den växellådan Tack i förhand! Mvh Hugo Lindberg | |
|
alltså ZF5HP19 lådan |
|
|
Slå in din bils chassinummer på realoem, se vilket reservdelsnummer din bil får. Slå sedan in chassinummer på bilen lådan kommer ifrån. Är det samma reservdelsnummer är det grönt. Kan behövas programmering för att lira men rent fysiskt ska det i sådana fall fungera. |
|
| tänkte du då typkoden? för dom stämmer inte :/ | |
|
Enligt RealOEM heter din låda 24001423929 (fabriksrenoverad tolkar jag det som). Länk Sitter i E46/E39/E85 Får tre träffar på Länk Ynka två på Länk Från vilken bil/modell kommer 1060 401 036 F8? |
|
| Den kommer från en 330i tys166 | |
|
Då är det inte en likadan låda. 330 har en kraftigare låda. Troligen med annan utväxling men den infon får man nog gräva lite djupare efter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.