|
|
|
|---|---|
![]() 2 325i 2009 aut xdrive
320d 2015 i3s 120Ah 2019 R1200 GSA 2016 (mc dock, men ändå!) |
Hej! Har nu i en vecka ägt bilen, gillar den mycket! Efter åratal av youtubetittande, blocketsurfande och testläsande så slog jag till! Royal blue, dark oak, dark truffle skinn. Taklucka och 5700 mil på mätaren. Skicket stämmer med Carlas bilder, är mycket nöjd så långt. Får bilen levererad en sen måndagskväll, smidigt! Upptäcker först på morgonen efter att det sitter 175mm:s däck runtom, dvs även bak. För mig är det en självklarhet att det skall vara 195 mm bak på i3s. Skriver om detta, men får svaret att Carlas egna däcksverkstad anser att detta är rätt dimension. Jag hävdar att detta är felaktigt, skickar bild på registreringsbeviset. Förklarar att ESC funkar bäst vid ”staggered configuration”. Inget svar ifrån Carla, det har nu gått fyra dagar. Har även ifrågasatt att bilen skall ha service, samt besiktas inom en dryg månad. Brukar inte seriösa bilhandlare få sådant överstökat innan försäljning? Jag tänker om man vill ha nöjda kunder? Samt: om man nu säljer online, utan fysisk kontakt mellan säljare och köpare; då borde det väl vara extra viktigt att vara tillmötesgående och alert över mail? Är jätteförvånad. På hemsidan ger man i mitt tycke ett genomärligt intryck enligt mig. Så min fråga är om någon annan forumanvändare har erfarenhet av Carla. Dela gärna. Jag kanske bara har haft otur. Eller har jag fel i sak? Vänligen Lars PS: återigen: älskar bilen! BMW som bilbyggare har i n g e n t i n g med saken att göra. |
|
Om däcken som sitter på bilen är godkända och du har sett bilder så är det ju inte så mycket att komma med i efterhand. Du har godkänt bilen i dess nuvarande utförande. Eller är det "rätt" fälgar men fel däcksdimension enligt regbevis? Service - ja det stod det ju också tydligt när det gjordes sist i annonsen. Det är inte standard att bilar är servade innan leverans utan snarare något som autktoriserade återförsäljare brukar göra som försäljningsargument eftersom de har verkstaden i huset. Visst kan man TYCKA att det borde vara på ett annat sätt men det finns inget anmärkningsvärt vad Carla har gjort mot vad som är vanligt förekommande hos en beg.handlare. |
|
| Det är bredare fälgar bak (6 tum) så då ska däcken också vara bredare...om det inte står som godkända dimensioner i registreringsbeviset lär du kunna kräva få det åtgärdat. | |
|
Jag instämmer med Löwet. Man kan alltid önska att det ska vara på ett visst sätt, men det är inte samma sak som att det är så. Tycker inte det du beskriver är något udda med en begagnad bil. Alla begagnade bilar har ju lite plus och minus som man ställer i relation till priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.