|
|
|
|---|---|
|
Vilka säkringar ska jag byta för att cigarettändaren mellan mugghållarna i framsätet samt i baksätet i X3 Xdrive20d 2012 ska fungera? Någon som vet? | |
| Du har inte säkringsschemat för just din bil? Brukar vara en litet 'kort', ibland ihopvikt som ligger i någon säkringsdosa. | |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ser ut såhär (men använd inte dessa då det varierar ganska friskt mellan modeller och år): Exempel #1 Länk Länk Exempel #2 Länk Länk Exempel #3 Länk Länk På denna säkringskarta är det sen symbolen "minustecken, hål med pil, plustecken" som anger cigarettuttagen. |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Annars är reservdelsnummer på säkringskartan som är för din bil följande: 71 23 9 192 480 Länk Och här finns en på eBay som du faktiskt kan kolla på: Länk Det ser alltså ut som att säkringarna 1, 54, 65, 143, 144, 171 och 176 är inblandande för spänningsföring av cigarettuttagen: Länk |
|
Har du kollat om du kan hämta en bil-specifik säkringskarta från BMW? Länk |
|
|
Stort tack för alla fina tips jag fått mig tilldelade! Ska tag i detta så snart jag hinner. Just nr 54 som finns med på dina bilder, Slangen, var ett förslag och bara den, efter sökning på YouTube... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.