AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
134

JSPEC coilovers

jw
5
jwahlman
320i -89 V8
520d -08
Hej,

Någon här som har köpt JS Suspension V3 Coilovers från JSPEC som har någon erfarenhet av mellan vilket spann den sänkte bilen jämfört mot original? Har idag en sänkningssats med fjädrar och stötdämpare som är helt slut så jag köpte den satsen från JSPEC. Dock följde det inte med någon spec på hur mellan vilket spann den sänker vilket i vanliga fall inte hade vart något problem. Mitt problem är dock att jag hade behövt ha bilen några centimeter högre när jag besiktar den p.g.a. att den slår i lyften på besiktningen p.g.a. utbytt motor.
Så någon som har testat detta kittet? JSPEC själva hade konstigt nog ingen info om detta.

Ha det!
We
2.010
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Det borde väl gå bra att ta med sig plankor till besiktningen? Eller är dom kinkiga på din station? Beroende på vilken typ av lift dom har så har jag varit tvungen att ta med plankor för att Z4:an ska komma upp på liften.
jw
5
jwahlman
320i -89 V8
520d -08
Har inte provat att ha med det, blev varse om det nu när jag skulle besikta den att dom hade bytt ut frihjulslyften till en högre. Men nu har jag ändå slaktat benen fram så försent att prova.

Mest att man står ju nu och funderar på om man ska svetsa dit dom och hoppas på det bästa eller om man ska ångra köpet och köpa något annat där man hundra vet att det går. Tänkte man kan ju kolla här först så slipper man ev. kladda med returer mm så kan man svetsa dit dom i helgen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.