|
|
|
|---|---|
|
Hej Hörni! Svärfar har en F36 2018 som fått sidospegeln på förarsidan förstörd av en tysk.. Jag har kikat på att köpa begagnad och få den lackad, men fastnade på antalet stift som de tillgängliga speglarna har. Säkrast är såklart att montera ner dörrsidan och kika på antalet stift i befintlig spegel, men försöker spara en demontering genom att lista ut hur många stift den har på detta sätt. Vad jag läst mig till handlar det om 5 eller 6 stift i anslutningen. På bilden finns idag förutom möjligheten att ställa in spegeln och avfrostning, också el-infällning och automatisk avbländning. Kan denna information avslöja hur många stift spegeln har? mvh Fredrik Svärfar kör BMW | |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Jag bara fluktade snabbt i ett äldre elschema (för F36 2016 så pre-LCI jämfört med F36 2018 som är LCI) så kan ha helt fel här. Vad det tyckte det såg ut som var att ytterbackspeglar med elinfällning hade 5 stift (där en av kablarna är för LIN dvs en enkel databuss) medans ytterbackspeglar utan elinfällning hade 6 stift (där ingen databuss används). Är dock inte helt säker jag läst rätt (eller att det är applicerbart på en F36 2018), så ta detta med en nypa salt. |
|
Hej Slangen, och tack för informationen. Den lilla infon jag hittade på "Bimmerpost" angående speglarna, mämner samma sak med LCI, så det spåret känns troligt. Alla 5-stiftade speglar på skrotarna är från 2018 också (samt dyrare), vilket stärker tesen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.