|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad säger ni om bränslefilter då? Tror sist det gjordes på denna bil var 2022. Kanske är dags också. Sedan tänker jag oljebyte och filter varje år, eller är det overkill? Kör ca 1000 mil per år. |
|
|
Kan dock välja en väg där man kan ligga typ 40-60km/h 80% och 100kmh 20% av vägen. Har dock bara 10 min körande till jobb, ibland tar jag omväg bara för att. Men tänker att 30 min långkörning 100km/h med 2000-2400 varv varannan vecka kanske duger. |
|
| Hur lång sträcka har du till jobbet? Låter som en dålig körprofil, speciellt för diesel. Hinner ju inte bli ens ljummen på den där tiden. Men du har ju köpt en bruksbil för att bruka den så inte mycket att göra. | |
| Har aldrig hört talas om att oljebyten skadar transmissioner. Där emot så har jag hört talas om otaliga haverier av växellådor, diffar och fördelningslådor beroende på att man inte gör rent dom och byter olja. Använd ZF LifeGuardFluid 8 eller 9 beroende på automatlåda. BMW G2 till diffarna samt BMW DTF-1 till fördelningslådan. | |
|
Hört det ifall oljan varit riktigt illa, att det blivit en chock? Hört att man kan göra en snällare variant och göra bara oljebyte och sedan köra 1000 mil till ish och sedan göra oljebyte och filter? Men vad vet jag haha. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.