|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har fått fram dessa felkoder. Bilen har rullat 29.000 mil. Är en 520d från 2016. 2C3200 279000 238800 284E00 De två första felkodernna tolkar jag som Swirl-flaps har fastnat av sot? Byta hela insugs kittet? Eller är det värt och försöka rengöra? De andra två förstår jag inte. Något proffs som kan ge mig några goda råd? | |
|
Hej igen, Hittade ett Youtube klipp där personen visade att armen som öppnar och stänger flapsen kan "hoppa" ur sin position och mycket riktigt min hade hoppat ur. Så vart lite pillande och fick på den igen. Körde den en sväng och felkoderna försvann förutom felkod 284E00 Lambdasond efter katalysator avbrott. Är det lambdasobden som har gjort sitt? (Motorlampan lyser inte). En annan reflektion, upplevde nästan att bilen gick bättre nu när jag fick på styr armen på sin plats?? Är det jag som inbillar mig eller kan det vara sant att den hade fastat i ett läge och gjorde så den tappa effekt? |
|
|
Toppen med återkopling! Ja, swirl flaps skall ju ge lite bättre drag på låga varv, så om de inte funkar kan det kanske märkas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.