|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en Monoflex dragkrok(fast) till bilen. Enligt bruksanvisningen skall alla hålen B,C, D och E vara förgängade. Men på min E32 så är finns endast B och C förgängade (2 hål på varje sida). Är det bara att ta fram borrmaskinen och borra/gänga 2 nya hål för D och E eller skall de inte användas? Monteringsanvisning finns på Länk Tacksam för svar! | |
|
Har lite funderingar på drag till bumsen själv, va fick du ge,är det komplett med elsats.Hur mycke är dragvikten? |
|
|
Här är lite info om dragvikt etc samt vad som menas med B,C,D,E. Länk Visserligen fanns det en färdig elsats för 1300kr på Mekonomen inkl. Check kontroll men jag tror jag plockar ihop den själv av standard delar då jag har hört attdetta inte skall vara ett problem. |
|
|
Jag monterade ett kovil-drag på 535:an jag hade förut. D och E hålen fanns, men såg lite annorlunda ut på E34. Jag skulle nog i ditt fall försöka att få dit alla fästelement, för att vara på den säkra sidan. El-satsen för Checkkontrollen är omtvistad. Jag körde med direktkopplat el-uttag utan cc-box och hade personligen aldrig några funktionsstörningar med denna snik-lösning. |
|
|
Fick idag reda på att det endast finns 6 hål på "svenska" E32:er. På min som är direktimporterad finns endast 4. Så det blir nog till att ta fram borren och gänga själv. Tack o hej! |
|
Buller |
Hejsan!! Detta verkar konstigt, jag har monterad samma krok på min 735ia 88, som är importerad, och här finns alla hålen, men passformen på kroken var tyvärr inte 100% derför ettlitet tips. Akta dig för hålen B ocg C, här har man monterad muttor i balken som kan börja snurra, d.v.s att dom losnar, och då får du problem att få rätt moment på fästet. Smörja bulterna innan du monterar kroken och skruva ditt bulterna innan så du vet att dom går att skruva lätt. Jag monterade el utan check kontrolbox, och det funkar bra. Lycka till Buller |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.