|
|
|
|---|---|
|
Vid senaste besiktningen så fick jag "Bra att veta 1. Bakvagnsram, rostangrepp/rostskadad." Hur allvarligt ska jag ta på detta? Inser "bra att veta"-grejjen, men lär ju inte bli bättre med tiden. Misstänker att bes kommer kolla extra noga på detta nästa gång. Min hobbymekaniker-brorsa kletade på rostskydd i den mån det är möjligt så det döljer det värsta. Kollat runt lite och kanske och det blir ju såklart jobbet som blir dyrare än ramen... om jag hittar en begagnad i bra skick. Bilen har bara gått knappt gått 11000 mil, och hade tänkt att ha kvar den ett tag till. Några tips? | |
|
Skrapa rent och se hur illa det är. Om det ändå ser ok ut så värm med en varmluftspistol för att få ur fukten. Rostskydda sedan med tunt rostskyddsmedel och sedan med lite tjockare. //Håkan |
|
| För ett antal år sedan hade jag samma problem. Köpte en hyfsad bakvagnsram på skroten lät blästra den, målade med zinkfärg och några lager bra plåtfärg. Blev jättebra och man behövde inte tänka på det problemet mer. | |
|
Låter som det som heter "subframe" på engelska. Då kan du söka internet över det. Om det är fallet är det vanligaste fästena i chassit för denna frame, om det är 4 ställen eller så. - alltså rost där i infästningarna kan behöva förstärkas som jag minns det - vet inte om det är vad som tipsats om eller om ramen i sig Kollat lite allt möjligt för min 2004 E46 för ev. framtida behov. |
|
|
Antar att det är den ditskruvade bakvagnsbryggan du har fått påpekande på. Kan tänka mig att dessa rostar rätt bra innifrån med, när det fastnar smuts invändigt i hålrummen. Så att hitta en bra här hemma på skroten är nog inte så stor. Finns dock nya att köpa för en helt ok summa (ca3800 kr) men antar att den är gjord i kina så kanske är kvaliten/utförande därefter....? Se nedan: Länk /Kent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.