|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tittar lite på nästa bil, har för närvarande 2 elbilar i hemmet men funderar lite på att köra en el/diesel till mig. Kommer främst användas som en pendlarbil till och från jobbet (motorväg) men tänker det vore bra om den kunde användas till de bilresor vi gör ner till Europa på sommaren. Även om elbilen fungerar bra är det klart smidigare utan. Sen har vi 2 tonåringar och en 5 åring så behöver vara bekväm för alla 3 där bak. Pris kanske upp till 3-400k Har tittat lite på, 7-series g11/12 6-series gt 5 series Känns som om 7 serien borde vara rymligast? Även om mittenplatsen kanske inte är superstor. Några bra tips jag bör testa? | |
|
6-serien gt verkar vara rejält stor, lite större lastvolym än motsvrande 7-serie (förutom Lang då). Jag hade en F07 GT och gillade den. 6-serien GT ser dock mycket slankare ut, lite lägre också. Jag hade tittat på en 6GT. Kolla här och laborera lite. Länk |
|
|
Oj, hur långt har du till jobbet? Tycker själv att jobbpendlingen är där elbilen verkligen skiner. Tjänar en massa slantar på att slippa köpa bensin eller diesel. Ska du ha bilen till Europasemester så är det väl bra om det ryms lite packning också? |
|
|
Tack! För mig handlar det inte om att hitta det mest ekonomiska alternativet. Jag är bara ute efter bra extrabil som kan extraknäcka som bilen vi använder på långresor. X7 är säkert bästa alternativet, men lite väl dyr. Jämför jag så verkar i alla fall 7-serien vara bredare inuti. Men ja, 6-serien är nog lättare att packa... |
|
| 7-serien och 6GT har samma yttermått - bredd, borde vara samma innermått | |
|
7-serien 2020 sväljer 510 liter och 6GT 2020 sväljer hela 610 liter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.