|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nybliven ägare till en fin i stort sett fullutrustad X5 och är väldigt nöjd med bilen och ser fram emot att få använda den mer. Vid leverans från firman så var dock batteriet kraftigt urladdat då bilen förmodligen stått ett tag och det varit väldigt kallt så var mycket funktioner m.m som var avstängda till att börja med , fick ett nytt batteri installerat på en verkstad och enligt dom har dom registrerat det nya batteriet efter konstens alla regler men bilen spökar sig lite ännu tyvärr.. Är bara lite fundersam.. Om jag sätter mig i bilen och slår på bara tändningen så startar radion men om jag sätter på motorn och stänger av motorn så dör radion direkt, även om idrive m.m är igång och jag kan justera volymen vilket jag ser i skärmen så är det inget ljud. Igår så stängde bilen av motorn vid ett rödljus och även då stannade radion Var in till verkstaden igen och dom rensade felkoder men fortfarande samma.. Inte kan det väl vara något som den tidigare ägaren har kodat om? Typ det enda som kommer när jag försöker googla är amerikaner som vill att det ska vara så som det är för mig, att det räcker att trycka på knappen en gång för att allt ska slockna men jag har haft tre andra bmw före denna och är van att man behöver trycka två gånger för att stänga av eller att radio fortsätter att spela tills man låser bilen Eller är det fortfarande något tjall med strömmen i bilen? Mvh | |
| Ett nytt batteri är tyvärr inte nödvändigtvis fulladdat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.