AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
313

Hur lägger man till höjdvisning i I-Drive på 330e från höst 2023?

Sp
151
Spectre
330e 2020
Som rubriken lyder. Hur får man fram höjdvisning, alltså höjd över havet?
Har 330e från 2023-10 och jag ser inte höjd över havet. Känner en som har en ny 530e och han kan se detta i kartvyn.
Vad jag förstått ska funktionen finnas men är inte aktiverad. Nån som vet hur man gör för att få fram höjdvisning?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Höjdvisning kom med en uppdatering av mjukvaran förra året ( har du fått denna nedladdad?) Du måste dessutom ha lagt in en måladress för att du löpande skall kunna se på skärmen vilken höjd över havet som fordonet för tillfället befinner sig på.
Sp
151
Spectre
330e 2020
Den borde väl installerats automatiskt? Jag har klickat på söka efter uppdateringar, så den bör väl vara uppdaterad då, eller?

Har för tillfället varit på resa i alperna med måladress inlagd. Det var då detta kom på tal eftersom min kompis med ny 530e hade höjdvisning.
Kanske inte gäller OS 8+ men ett tips för iDrive7 (och med äldre SW) är att den lilla widgeten som heter Position (jag har den i 1/4-formatet) visar även höjden i meter utan att navigera (men jag har den inte i kartan).
Sp
151
Spectre
330e 2020
Hur lägger man till widget position? Jag klickade på lägg till widget men där fannBara klocka och nåt annat
Vet som sagt inte om widget Position finns i OS8+ (stora skärmen) som jag antar att du har?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag upptäckte just att höjdangivelsen ligger i kartan hela tiden så länge jag inte har extrafönstret öppet i navigationsskärmen, dvs jag behöver inte alls lägga in navigationsadress. Funktionen kom med 11/2025 där jag för närvarande har version nr 30
Sp
151
Spectre
330e 2020
Jag är inte så haj på inställningar osv. Kommer dessa uppdateringar automatiskt (i så fall bör jag ha dem)?
Var ser man vilken version man har?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Gå in i mybmw och klicka på ditt fordon så kommer du in på bilstatus och där ser du om du har rsu och klickar du där så ser du också vilken version du har. Du måste ställa in om du vill ha automatisk uppdatering, annars får du starta det manuellt varje gång en uppdatering kommer och det får du alltid ett meddelande om.
Sp
151
Spectre
330e 2020
Tack. Har 07/2025.38 och automatisk uppdatering.

Du skrev att det kom med 11/2025. Konstigt att då bara har nr 7 om jag har automatisk uppdatering.
Sp
151
Spectre
330e 2020
Kollade med min kompis och han har 11/2025.40

På min står att jag har senaste versionen, men det stämmer ju då inte. Har automatisk uppdatering påslagen, men det verkar ju funka lite sisådär. Kan man "forcera" uppdatering på nåt sätt, vill ju har nr 11?
Sp
151
Spectre
330e 2020
Den är från 2023-10
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nej det går inte att forcera nedladdning från mottagarsidan utan det är bara att invänta uppdateringarna från BMW. ( Då du har idrive 8 är det heller inte säkert att du har exakt samma funktionalitet som på 8.5 i och med uppdateringarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.