|
|
|
|---|---|
|
Hej, Planerar en längre tur ner i Europa och håller därför på att byta lite grejor i förebyggande syfte efter som bilen snart gått 27 000 mil. Har bytt vattenpump, rem och tryckrullar samt gummibälgarna till nivåregleringen samt lite annat smått o gott som jag vet kan trassla. Nu behöver jag dock lite hjälp med följande: 1. Ska byta stötdämpare runt om till Bilstein B4 och undrar om jag samtidigt bör byta fjäderbenslager/stötdämparfästen? I så fall måste jag beställa så att jag inte blir stående med bilen på pallbockarna. 2. I nästa vecka ska bilen till BMW för byte av avgasåterföringskylare på teknisk aktion. Jag har läst att EGR-ventilen kan bygga upp en hel del kocks och sot samt att man rekommenderar byte efter ca 20 000 mil. Är det någon som vet om dom byter den i en sån här kampanj? Har inga problem med bilen men har märkt att drar lite mer diesel än tidigare. Tacksam för svar. | |
|
Du verkar vara mån om bilen, så 1. ja byt lagren också 2. Vet inte om EGR ventilen byts på kampanjen, men den kan gärna bytas också |
|
|
Tack Matthias! Nu har jag beställt alla fjäderbenslager till helgens stötdämparbyten. Ringde även Förenade Bil angående bytet av avgasåterföringskylare och dom meddelade att dom byter hela paketet inkl. EGR-ventil. Man är ju lite rädd att fråga vad som ingår i och med att dom ser varje liten möjlighet att debitera extra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.