|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har ett elschema/kopplingsschema till bakluckan på BMW E91 (2011)? Jag håller på att bygga om bilen till A-traktor och behöver kunna registrera den med bakluckan permanent stängd. Problemet Jag har fått tips om att det ska räcka att koppla bort mikrobrytarna till: - bakluckan - shoppingluckan Flera säger att de gjort så utan att få felmeddelanden. När jag kopplar bort mikrobrytaren till shoppingluckan får jag dock: - pling-ljud - varning i displayen om att bakluckan är öppen Min tanke Jag funderar nu på att istället bygga om kopplingen så att bilen “tror” att mikrobrytaren är stängd hela tiden så att jag slipper varningsmeddelandet. Därför söker jag: ✅ Kopplingsschema/elschema ✅ Alternativ lösning som fungerar utan felkoder Det går såklart att mäta sig fram, men det känns både säkrare och snabbare med rätt schema från början. Alla tips uppskattas! | |
|
Hej! Inte direkt svar på frågan men dessa varningar går att koda bort med NSC-Expert som ingår i ett Inpa kit. Frågan är om inte scheman finns med också i en annan del av programvaran som hänger med (Ista). Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Tack...då vet jag iaf att det går och stänga av med en NSC-Expert. Jag tror det ska gå att lösa genom att bygla kontakterna till bakluckan också så att bilens dator uppfattar det som att luckan är stängd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.