|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 325i cab -91 (E30) har tyvärr gått torr på kylarvätska med läckage och dålig kompression följd. Jag hade gärna tagit mig an detta själv om bara mina kunskaper hade varit tillräckliga. Jag söker nu någon som som antingen har en verkstad eller vill ta sig an detta vid sidan om, som kan hjälpa mig att åtgärda detta, troligtvis behövs toppen planas för att få det till tätt igen. Bilen finns på Öland men jag kan tillse att den transporteras rimligt avstånd. I samband med detta så lägger jag gärna också ut ett uppdrag att byta ut suffletten då den nu har snart 40 år på nacken och börjar bli lite sliten :-) Skulle intresse finnas att diskutera detta uppdrag eller vet någon bra verkstad att kontakta så tar jag gärna emot alla tips ni kan ha. //Magnus | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Har inga tips om verkstad i din närhet men om motorn gått torr på kylarvätska så är det viss risk att toppen (precis som titeln säger) på din M20B25-motor har sprickor i sig. Exempelvis vid avgasventilen eller nere vid kamlagringen - ofta då runt de bakersta två cylindrarna (5 & 6). Då räcker det inte att plana toppen utan ofta är lösningen att försöka hitta en annan begagnad topp. Så ha det scenariot i åtanken också (nu kommer ju verkstaden/personen som gör detta att förstå detta och undersöka toppen noga men var beredd på att det kan gå åt det hållet). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.