AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.056

Får Borbet A plats? (E30)

Som sagt, jag har fyra Borbet A som jag skulle ha satt på min 320. Första problemet är att det är 4*108 cirkel på dom men det kanske ordnar sig med specialspacers... Sedan har vi ju bredden 9*16, och frågan är alltså: Får man dit Borbet A på en E30 utan spacers? Och om inte, hur breda ska spacersarna vara?
Tack på förhand!=)

*badass toys for badass boys*
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Wicked: hmm, vad e det för et för fälgarna ? sen det där med att byta bultindelning... kanske det lyckas, men jag rekommenderar att du byter fälgarna mot ngra med rätt bultindelning och offset. Offset borde vara ca 20 om du ska ha 9" på e30, men framtill ryms dom nog inte under skärmkanterna...

///air, BMW Club Finland #2150

325:an -> Länk
E30poppe
Jo men tjenare ROJNE!!! DKW fälgarna följer inte E30ins design ett dugg... Så även om du skulle få tag på spacers till dom så skulle de se bedrövligt ut iallafall... JAPP SÅ ÄR DE!!! Å sen skulle du få bredda skärmarna så in åt helvete... NÄ LÄGG NER!!!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Borbet A är inte några fälgar som är speciellt gjorda för Audi. Finns massor av e30's som rullar på 9x16 Borbet A i tyskland och även ett antal i sverige. Kan dock bli svårt att få plats med dem då inte bultcirkeln stämmer eftersom ett par spacers som ändrar bultdelning brukar bli ganska tjocka och då kommer fälgen att hamna för långt ut.

Den här cabben finns i galleriet Länk och den passar onekligen enligt mig med dessa fälgarna.

Kolla bara upp om du får plats med både fälgar och spacers!

//Johan

dreiachtzehnis
johankihl: Du har alldeles rätt som du säger, E30poppe ska man inte bry sig i alldeles för mycket. En liten förrvirrad granne bara.. Jag kollade upp det där med specialspacers och notan skulle hamna på 6-8000:- enligt däckgubben, vilket är äckligt dyrt enligt mig.

Luften: Jag hängde på fälgarna och provade (på min vinterbil utan sänk.sats vill säga) och det verkar som jag bara behöver spacera ut dom kanske 20mm fram pga. fjäderben och ok. Kanske går att byta ut "locket" på trumman och hela skivan fram till från en Audi? Eller borra i nya hål?

Tack för svaren, boys!
PS. betalning av mina hjul snart, poppe? DS.

Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
wicked: om du ska ha så stora spacers, borde det juh inte bara ngt problem att byta bultindelning... Det e bara att hitta ngn som gör en sån spacer åt dig då :)
lycka till!

///air, BMW Club Finland #2150

325:an -> Länk
luften: Tack så mycket! Jag kollade upp lite priser och så, och det billigaste vore ju att köpa nya från nfs... Kostar ju "bara" 10600:- med däck. Tycker jag låter billigt iallafall. Så nu finns det 4st. Borbet A-hjul (4*108) med däck till salu!=)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.