|
|
|
|---|---|
|
Förra året vill jag minnas att det kostade 1000 kr. Nu vill de att jag ska förnya till kostnaden 1499!? Har de verkligen höjt priset 50 %? | |
|
När jag köpte, 2024, kostade "Booster" med bla "RTTI & onlineNAV" 1100kr. Då ingick inte kartuppdateringar. Kostade extra 1099kr. 2025 "Professional" kostade 1549kr, men inkluderade också kartuppdateringar. Paketeringen utan kartor kunde ju passa om man vill hoppa över nya kartor något år, men annars, om det är samma innehåll som i höstas, så är det billigare i år. |
|
|
Ok, tack för svaret. Som du säger kan det vara vettigt att datera upp kartan. |
|
|
Såg också det men det var bra att kartuppdatering ingick, min senaste karta var från 2022. Kan tipsa om att BMW brukar ha 20% på sina paket under blackfriday. Gav runt 1250 kr för paketet när jag uppdaterade nu förra året. |
|
|
Bra tips! Tack |
|
| Hur kommer det sig att ni inte använder er av carplay istället för bmw:s navigation? Det är väsentligt bättre och dessutom gratis och man kan använda både google maps och/eller Waze. | |
|
Kände inte till carplay. Är det en mobilapp? Min bil är ett par månader för gammal för att koppla upp mobilen till bilens skärm. |
|
|
CarPlay (iPhone) resp Android Auto (Android) mobiler, använder bilens skärm, reglage och ljud. Tycker inte det (AA) är en bra ersättning för BMW-implementeringen även om det har vissa fördelar. (Jag kan koppla upp AA om jag behöver). |
|
|
elwe skrev: Kände inte till carplay. Är det en mobilapp? Min bil är ett par månader för gammal för att koppla upp mobilen till bilens skärm. Min bil är årsmodell 2017 tillverkad hösten 2016 och har carplay, då kan man tycka att din som är 2019 borde ha den möjligheten också. |
|
|
elwe skrev: Kände inte till carplay. Är det en mobilapp? Min bil är ett par månader för gammal för att koppla upp mobilen till bilens skärm. Min bil är årsmodell 2017 tillverkad hösten 2016 och har carplay, då kan man tycka att din som är 2019 borde ha den möjligheten också. |
|
|
Kanske, men jag har en android-mobil och den verkar inte vilja koppla upp något från telefonen. Jag kan spegla skärmen statiskt, men det är allt. Bilen är från januari och någon påpekade att det var först på sommaren som de anpassade till android. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.