|
|
|
|---|---|
|
Kan inte låsa eller låsa upp med fjärkorna på min 330d Fungerade fint tills en dag när det inte fungerade….? Har provat bägge nycklarna Kollat alla säkringar i handskfacket En annan grej som slutat fungera är den automatiska blinkningen 3ggr när man vippar lite på blinkersspaken. Nu blinkar den bara kort eller så får man dra i blinkersspaken på riktigt så den stängs av när man svänger eller stänger av. Låser man med nyckel så aktiveras centrallås och larm. Låser man upp så går larmet tills man sätter nyckeln i tändningslåset. Bilen startar. | |
|
Hej, Kanske handlar det om två olika felorsaker? 1. Laddningsbart batteri i nyckeln? I så fall inte första gången ett sådant tröttnar. Går att byta om man kan hantera en lödkolv. 2. Blinkeruppförandet kan kanske härledas till ett matt bilbatteri? Med svag systemspänning kan man få många konstiga elproblem. //Lennart |
|
|
Det är laddningsbara batterier i nycklarna. Har altinerat nycklarna så de laddas då och då. Och nu fungerar ingen. Ska öppna en av de och mäta spänningen på de. Ska åxå kolla bilbatteriet. Finns det säkringar på fler platser än i handskfacket? |
|
|
Det brukar på många modeller sitta ett antal (kraftiga) säkringar nära batteriet. Sen kom jag att tänka på antennförstärkaren. Den kan antingen lägga av eller så kan det bli oxid i kontakter. Vet inte särskilt mycket mer. Tror att den sitter i höger C-stolpe. //Lennart |
|
|
Om det är båda nycklarna som lag av samtidigt skulle jag mer gissa på mottagaren i bilen. Att två nyckelbatterier lägger av samtidigt låter lite väl osannolikt. Är det inte Lief GW som säger - jag tror inte på slumpen. Innan du bänder upp nycklarna, prova att lägga dem på laddning på mobil-laddplatta eller eltandborstladdare. Lång tid, Ett dygn eller flera. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Lösningen. Efter att ha tittat på diverse YouTube videos så kunde jag mäta mig fram i antennförstärkare. Där upptäckte jag att det var kabelbrott mellan chassit och bakluckan Jag lödde ihop dem och satte krympslang på kablarna och nu fungerar det. Tack för support |
|
|
Och ett stort tack för din återkoppling! Många blir säkert glada när de hittar en tråd som avslutas med lösningen på problemet. Och så så Grattis, förstås!! //Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.